Potrivit unui comunicat remis de institutie, Executivul a amanat cu doi ani introducerea cartii electronice de identitate intrucat indeplinirea acestui obiectiv este conditionata de modernizarea Sistemului National Informatic de Evidenta a Populatiei (SNIEP).

'Tehnologia actuala a SNIEP nu permite actualizarea in timp real a datelor personale, iar nivelul de aplicabilitate al actualului sistem nu mai poate fi extins, fapt care impiedica implementarea unor noi aplicatii, specifice cartii electronice de identitate', se arata in comunicat.

Guvernul a stabilit ca, incepand cu 1 iulie 2010, se va realiza platforma-pilot pentru constituirea sistemului informatic pentru emiterea cartii electronice de identitate.

Citeste si:

Conform noului act normativ, autoritatile centrale si locale, precum si serviciile descentralizate judetene, au obligatia de a se dota cu echipamentele si programele informatice necesare pentru ca cetatenii sa poata folosi fara restrictii cartea electronica de identitate, astfel: pana la 31 decembrie 2012 in municipiile resedinta de judet, pana la 31 decembrie 2013 in celelalte municipii si orase, pana la 31 decembrie 2014 in comune.

Ordonanta Guvernului 69/2002, in forma initiala, prevedea introducerea cartii electronice de identitate la 1 ianuarie 2003. Termenele stabilite ulterior au fost 1 ianuarie 2006 si 1 ianuarie 2009.