Votul uninominal, daca va scapa de contestatari, va crea dificultati la alegerile din toamna partidelor politice si mass-media. Atat liderii politici, cat si reprezentantii mijloacelor media vor trebui sa-si structureze strategiile astfel incat ele sa aduca succes electoral si rating...
Analistii sunt de parere ca televiziunile generaliste nu vor fi interesate de campania din toamna. Potrivit acestora, televiziunile de nisa se vor axa mai mult pe acest tip de dezbateri. Mai mult, conform strategiilor partidelor politice, candidatii din colegiile cu sanse vor fi dublati, inclusiv in cadrul emisiunilor televizate, de politicienii-locomotiva pentru a le maximiza sasele celor care doresc sa ajunga parlamentari.

Analistul politic Cristian Parvulescu a declarat pentru "Gardianul" ca partidele politice vor folosi in campanie pentru alegerile locale doua tipuri de strategii: o campanie de fundal care sa potenteze candidatii din colegii si o campanie locala. In acest sens, el a precizat ca partidele vor avea, practic, doua bugete: unul central si unul local. In acest context, Parvulescu sustine ca partidele trebuie sa-si stuctureze un plan de campanie eficient pentru a face fata concurentei politice. In acest sens, el a afirmat ca solutia "liderul- locomotiva" va fi folosita in campanie. Acesta a aratat ca partidele trebuie sa gaseasca lideri care sa "treaca sticla". Analistul a subliniat ca la alegerile locale partidele politice au gresit ca au trimis la televiziuni candidati fara imagine si care nu au reusit sa transmita un mesaj coerent. In aces sens, Parvulescu a precizat ca la nivelul campaniei de fundal este nevoie de acesti lideri- locomotiva care sa-i sustina pe ceilalti din colegii. Legat de strategiile pe care le vor aplica televiziunile, fostul presedinte al Asociatiei Pro Democratia a sustinut ca acestea vor trebui sa caute solutii pentru a avea audienta. "Cred ca succes in aceasta campanie vor avea televiziunile de nisa (n.r., de exemplu televiziunile de stiri)", a precizat analistul.

Capitala va asigura spectacolul

La randul lui, analistul politic Stelian Tanase ne-a declarat ca in campania electorala televiziunile locale vor juca un rol important pentru partidele politice pentru ca ele vor transmite catre electoratul local informatii despre candidatii din colegiile de proximitate. De asemenea, Tanase sustine ca televiziunile se vor indrepta, in special, catre candidatii din Bucuresti pentru ca in Capitala se va concentra "foarte multa energie, aici vor fi candidatii cei mai cunoscuti". "Cred ca televiziunile vor merge pe «o strategie a contrariilor», pentru a evidentia o tema conflictuala in vederea unui rating mare", a mai precizat Tanase. De asemenea, sociologul Bogdan Theodorescu a declarat ca la alegerile parlamentare, daca se va merge pe votul uninominal, nu va exista o strategie de partid, ci vor exista strategii locale pentru ca sansele de castig sa fie mari. "Vom avea doua tipuri de vot: unul politic (venit din partea nucleului dur) si unul personal (care tine de prestatia candidatului). Va fi o campanie care va fi axata pe forta candidatului si pe situatia politica a partidului pe care il reprezinta", a completat Theodorescu. In acest sens, el a precizat ca fiecare partid va avea nevoie de o locomotiva, de exemplu: Basescu sau Stolojan (PD-L), Iliescu (PSD). In privinta liberalilor, analistul a afirmat ca acestia, deocamdata, nu au un lider locomotiva, Tariceanu fiind angrenat in lupta electorala, in timp ce Stolojan si Iliescu, nu. Potrivit unor surse din interiorul partidelor politice, strategia "liderilor- locomotiva" va reprezenta unul dintre mijloacele de maximizare a sanselor candidatilor din colegii.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.