Trustul media condus de familia premierului italian, Silvio Berlusconi, si-a extins sfera de activitate prin achizitia unor posturi de radio si lansarea televiziunii digitale, desi numerosi observatori economici vad un conflict de interese intre functia de sef de stat si calitatea de om de afaceri. Numindu-le "un mit urban", seful executivului de la Roma a respins insa toate criticile.

Grupul editorial Mondadori, care apartine Fininvest, a preluat pentru 39,6 milioane de euro compania nationala de radio Radio 1-O-1. De asemenea, Mondadori, ale carui productii publicistice includ autobiografia Papei Ioan Paul al II-lea, dar si revista "Cosmopolitan", a cumparat 10% din actiunile Rock FM, care detine doua licente radio locale. Achizitiile deschid o campanie prin care firmele italiene din domeniul media se extind spre zona radio, a carei piata creste rapid si unde veniturile de publicitate s-au majorat cu peste 20% in anul trecut. In plus, grupul Mediaset, controlat si el de Berlusconi, si-a anuntat intentia de a oferi partide de fotbal in sistem cu plata, prin intermediul unui canal de televiziune digitala.