„Numarul 112, operational in toata Uniunea Europeana, este un excelent cadou pentru toti europenii, oferit la momentul potrivit: vacanta de sarbatori este o perioada extrem de aglomerata si foarte multi calatori vor petrece mult timp in alte tari din UE. De acum inainte cred ca 112 va fi un instrument esential care va insoti turistii in toate colturile Uniunii Europene”, a afirmat Viviane Reding, comisarul UE pentru telecomunicatii.

In septembrie 2008, Comisia a acordat Romaniei o perioada suplimentara de trei luni pentru a garanta ca serviciile de localizare a apelantului sunt functionale, astfel incat serviciile de urgenta sa poata localiza orice persoana care suna la 112 de la un telefon mobil.

La sfarsitul lunii noiembrie, autoritatile romane au confirmat ca informatiile de localizare a apelantului sunt disponibile pentru serviciile de urgenta in cazul tuturor apelurilor efectuate de la un telefon mobil. Aceste informatii au fost verificate de experti din partea Comisiei si ar putea permite inchiderea, la inceputul anului 2009, a procedurii privind incalcarea dreptului comunitar lansata in cazul Romaniei.

Citeste si:

Numarul european unic pentru apeluri de urgenta 112 este acum complet operational si in Bulgaria, in urma procedurii privind incalcarea dreptului comunitar initiata de Comisie in octombrie 2007.

Numarul european pentru apeluri de urgenta 112 a fost introdus in 1991 pentru a suplimenta numerele de urgenta nationale si pentru a facilita accesul la serviciile de urgenta in toate statele membre ale UE. Din 1998, statele membre sunt obligate, in temeiul normelor comunitare, sa garanteze ca toti utilizatorii serviciilor de telefonie fixa si mobila pot apela gratuit serviciul 112. Din 2003, operatorii telefonici trebuie sa furnizeze serviciilor de urgenta informatii referitoare la localizarea apelantului.