Potrivit liderului Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), trasportatorii rutieri spera ca prin acest protest sa il determine pe premirul Calin Popescu Tariceanu sa ii primeasca la o sedinta si sa le rezolve revendicarile, care sunt legate in principal de starea infrastruturii, administrarea fondurilor pentru drumuri nationale si autostrazi, legislatia in domeniu, inposibilitatea participarii transportatorilor la luarea deciziilor care ii afecteaza si, nu in ultimul rand, eliminarea rovinietei.
Medan a precizat ca in Piata Victoriei sunt prezenti numai liderii transportatorilor fara camioane, insa la ora 14.00 vor incepe un mars de protest pe centura Bucurestiului in raza sectorului 2, mars la care vor lua parte peste 1.000 de camioane.

" Cred ca intrarile catre A1 si A2 vor fi grav afectate .... Facem apel la populatie sa sprijine acest demers, pentru ca si ei se confrunta cu aceleasi probleme", a spus Medan.
Mai mult, conform declaratiilor liderilor UNTRR, Primaria Capitalei a aprobat protestul transportatorilor de luni pana la ora 19.00, dar si marti si miercuri, pentru trei zile in total.
In urma cu o luna, transportatorii au anuntat ca vor protesta, daca premierul nu raspunde pozitiv la memoriul inaintat pentru eliminarea rovinietei si modificarea legislatiei in domeniu, au declarat liderii Consiliului National Rutier (CNR).

Potrivit liderilor Consiliului National Rutier, transportatorii rutieri asteaptau un raspuns de la primul ministru Calin Popescu Tariceanu dupa depunerea unui memoriu, urmand ca, in functie de decizia oficialului, in 30 de zile sa blocheze sau nu drumurile.
"Daca nici in urma acestei intalniri nu vom fi tratati cu seriozitate si profesionalism, urmeaza organizarea unui protest national de mare amploare, adica oprirea activitatii de transport la nivelul agentilor economici", a declarat atunci pentru NewsIn, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT), Augustin Hagiu. El a precizat ca transportatori rutieri insista pentru intalnirea cu primul ministru, deoarece acesta poate lua o decizie asupra revendicarilor solicitate de transportatorii rutieri.
Ministerul Transporturilor continua sa stea la masa discutiilor cu transportatorii rutieri, iar protestul de astazi de la Guvern este considerat incorect a declarat luni pentru agentia NewsIn secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzasu.

Citeste si:

"Acest protest mi se pare incorect deoarece am discutat cu reprezentantii transportatorilor rutieri si urma ca sa continuam discutiile, si nu ca pe 12 mai sa continue actiunile de protest la Guvern. Suntem pe cale sa solutionam problemele si o parte dintre ele impreuna. Ministerul Transporturilor nu a fost de acord sa elimine rovinieta, dar nici transportatorii nu au venit cu o solutie viabila", a declarat secretarul de stat , Septimiu Buzasu.

Oficialii ministerului sunt de parere ca propunerea reprezentantilor CNR nu este viabila si de aceea nu se poate lua in calcul modificarea structurii bugetului de stat si a surselor de constituire a acestuia.
Desi din cauza disputelor cu privire la rovinieta cele doua parti nu au semnat un protocol, in urma discutiilor purtate recent intre Ministerul Transporturilor, reprezentat de secretarul de stat Septimiu Buzasu si reprezentantii asociatiilor si patronatelor din domeniul transporturilor rutiere (CNR), ministerul de resort a propus unele solutii pentru rezolvarea pozitiva a unei parti din revendicarile aflate in aria de competente a acestuia. Astfel, MT s-a aratat dispus solutionarii problemelor privind infiintarea organismului unic de control in trafic, eliminarea autorizatiilor speciale de transport (AST) pentru marfurile divizibile, sau eliminarea segmentelor de drum cu portanta inferioara fata de portanta drumului european in situatia aplicarii unor restrictii de circulatie.

De asemenea, Ministerul Transporturilor a raspuns pozitiv ideii de elaborare a cadrului legislativ coerent pentru desfasurarea in cele mai bune conditii a activitatii de transport rutier, numirea in cadrul Consiliului Drumurilor a cinci reprezentanti ai transportatorilor rutieri, amenajarea parcarilor la standarde europene, obligarea furnizorilor de marfuri divizibile la cantarirea omologata a camioanelor si sanctionarea egala cu a transportatorilor in cazurile de depasire, precum si ridicarea standardului de pregatire profesionala a personalului specializat la nivelul cerintelor comunitare, sau problema distantelor tarifare.