Sindicatul politistilor a solicitat CNA sa interzica spotul "Le Birt", la marca de cognac "Cava d' Oro" (in care apare replica "niste tarani"), sustinand ca aceasta le-ar stirbi autoritatea in fata cetatenilor, care i-ar putea lua de "fraieri".

Spotul "Le Birt", pentru brandul de coniac "Cava d'Oro", este considerat de presedintele Sindicatului National al Politistilor si Personalului Contractual (SNPPC) din Ministerul Internelor si Reformei Administrative, Liviu Butunoi, drept o incercare de sumbinare a autoritatii politistilor, care reflecta "lipsa lor de cultura".

"In situatia in care este aratata acea persoana (n.r.- politistul care apare in reclama), autoritatea politiei in fata cetateanului se pierde. Politistul asigura aplicarea legii si linistea cetateanului, iar cand apar tot felul de reclame de genul acesta o sa ajunga cetatenii sa le dea politistilor acadele si bomboane cand o sa fie opriti pe strada. Reclama arata politistul la bar, deci denota lipsa de cultura a lui", a declarat, marti, pentru NewsIn, presedintele SNPPC, Liviu Butunoi.

Potrivit lui Butunoi, o intreaga echipa de experti a analizat aceasta reclama si in urma deselor vizionari a decis sa inainteze catre CNA o adresa prin care solicita interzicerea difuzarii spotului la televizor.
"Dupa multe ore de analiza pe care le-am facut cu specialisti pe linia asta, in mass media si in psihologie, am ajuns la concluzia ca reclama provoaca o scadere a autoritatii politistului in fata cetateanului. Noi intelegem o gluma, dar cand faci reclame care folosesc imaginea unui politist pe post de fraier nu mai putem fi de acord. Noi acum suflam si in iaurt. Vrem sa aparam onoarea si respectul pe care populatia le poarta politistilor. Ne intereseaza ca acest tip de reclama sa nu mai apara ", a sustinut Liviu Butunoi, care a mai completat ca "lupta" pentru a salva onoarea politistilor.

Citeste si:

Spotul pentru brandul de coniac este considerat de presedintele Sindicatului National al Politistilor, Liviu Butunoi, o incercare de sumbinare a autoritatii politistilor, care reflecta "lipsa lor de cultura". Butunoi a declarat, pentru NewsIn, ca o echipa de experti a analizat reclama si a decis sa ceara CNA interzicerea difuzarii ei.

Directorul de creatie de la agentia care s-a ocupat de spot a spus la randul sau ca CNA nu a luat o decizie, ci a sesizat autoritatea care mediaza relatia intre CNA si agentiile de publicitate. Autoritatea le-ar fi dat dreptate politistilor invocand faptul ca reclama ar incalca doua articole din Codul de practica in Publicitate, arata Realitatea.