Tariceanu a aratat ca varianta unei noi modificari a rezultat in urma discutiilor avute cu reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale de mediu.In plus, potrivit Adevarul, intrebat daca proiectul taxei de poluare auto va fi modificat, premierul a raspuns afirmativ.
"Este foarte posibil sa facem aceste modificari, sa luam in considerare propunerile de care am vorbit. Exista in acest domeniu o legislatie in domeniu, in Franta si Austria. Astazi am vazut cateva elemente in acest sens pe care le putem include intr-o viitoare propunere", a spus Tariceanu, care a adaugat ca taxa auto a fost gandita pentru a constitui o frana in calea importurilor de masini de ocazie.

"Din aceste discutii a rezultat o propunere care mi se pare acceptabila si la care sunt receptiv. Propunerea care s-a degajat este de a face o taxa care sa se reflecte intr-o formula simpla, legata de nivelul taxei si de nivelul de emisii de CO2, dupa principiul poluatorul plateste. Cu cat polueaza mai mult, cu atat plateste mai mult", a spus Tariceanu, dupa cum precizeaza Gandul.

Jurnalul National adauga ca noua taxa va fi supusa dezbaterii publice, urmand sa intre in vigoare de la 1 iulie, iar actuala taxa auto va ramane pana atunci in vigoare.


Romania a depasit deja cu doua saptamani ultimul termen pe care-l avea pentru a modifica taxa si a evita procesul la Curtea Europeana de Justitie. Procedura Comisiei Europene a fost declansata in martie 2007, dupa ce taxa a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2007. Cea de-a doua etapa a constat intr-un aviz motivat trimis la sfarsitul lunii noiembrie 2007, prin care Comisia cerea modificarea taxei pana la sfarsitul lunii ianuarie, in caz contrar urmand sa trimita cazul la CEJ.

Surse europene au confirmat ca reprezentantii Guvernului roman au redactat impreuna cu Comisia Europeana noul proiect de lege privind taxa auto.Desi proiectul de ordonanta privind modificarea taxei auto a fost facut public, el nu a fost inca adoptat de Guvern, nici adus in discutie la intalnirea de miercuri a Executivului. Guvernul a motivat ca doreste sa aiba consultari cu partidele. Grupul parlamentar al PD-L a depus ieri o motiune simpla in Camera Deputatilor prin care solicita anularea taxei de prima inmatriculare si returnarea banilor catre cetateni. Motiunea va fi dezbatuta luni in plen.

Citeste si:

Conform Mediafax, taxa de poluare auto se calculeaza, in varianta propusa in luna ianuarie de Guvern, printr-o formula care include coeficienti in functie de gradul de poluare a motorului (normele Euro), de capacitatea cilindrica a propulsorului si vechimea masinii. Suma rezultata pentru fiecare subcategorie este ajustata cu o cota de reducere, care creste de la 0 la 95%, in raport direct proportional cu vechimea masinii.

Cota de reducere este stabilita in functie de vechimea autovehiculului, de rulajul mediu anual, de starea tehnica si nivelul de dotare al autovehiculului, prevazute in normele metodologice. Vechimea autovehiculului rulat se calculeaza in functie de data primei inmatriculari a acestuia.Valoarea taxei creste astfel de doua-trei ori la masinile noi Euro 4 si scade de zece ori la masinile vechi Euro 1, fiind propus ca noile taxe sa fie aplicate incepand de la 1 iulie.Incasarile vor fi transferate de la bugetul de stat la Fondul de Mediu, pentru a fi utilizate, conform autoritatilor, la derularea unor proiecte de protejare a mediului si reducere a poluarii.

In plus Cotidianul aduce in calcul supozitia Ministrului Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, care a declarat joi ca daca Romania ar renunta la taxa de prima inmatriculare, compania americana Ford nu ar mai investesti in fabrica de la Craiova, iar Renault isi va transfera „inspre Rasarit“ mare parte din productia de la Mioveni.„Speram ca in curind vom avea forma finala a ordonantei si Camera Deputatilor sa respinga motiunea pe baza argumentelor prezentate de minister“, a declarat Vosganian.