Romania a depasit deja cu doua saptamani ultimul termen pe care-l avea pentru a modifica taxa si a evita procesul la Curtea Europeana de Justitie. Procedura Comisiei Europene a fost declansata in martie 2007, dupa ce taxa a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2007. Cea de-a doua etapa a constat intr-un aviz motivat trimis la sfarsitul lunii noiembrie 2007, prin care Comisia cerea modificarea taxei pana la sfarsitul lunii ianuarie, in caz contrar urmand sa trimita cazul la CEJ.

Surse europene au confirmat ca reprezentantii Guvernului roman au redactat impreuna cu Comisia Europeana noul proiect de lege privind taxa auto.

Desi proiectul de ordonanta privind modificarea taxei auto a fost facut public, el nu a fost inca adoptat de Guvern, nici adus in discutie la intalnirea de miercuri a Executivului. Guvernul a motivat ca doreste sa aiba consultari cu partidele. Grupul parlamentar al PD-L a depus ieri o motiune simpla in Camera Deputatilor prin care solicita anularea taxei de prima inmatriculare si returnarea banilor catre cetateni. Motiunea va fi dezbatuta luni in plen.

Conform noului proiect al guvernului, taxa se calculeaza in functie de gradul de poluare a masinii (normele Euro), de capacitatea cilindrica si de vechimea autovehiculului. Potrivit noii grile de taxare, valoarea taxei se va tripla la masinile noi Euro 4, dar va fi de zece ori mai mica pentru masinile Euro1 cu o vechime de 14 -15 ani.