"Constructia autostrazii decurge conform graficului. Compania Bechtel a compensat toate intarzierile aparute in timp ce se scria noul contract. Acum sunt in grafic. Autostrada va fi terminata in 2012, cred, iar 20 de kilometri din portiunea din Transilvania vor fi dati in folosinta anul acesta", a spus Taubman, citat de NewsIn.

Referitor la cresterea costurilor autostrazii de la doua miliarde de euro initial la cinci miliarde de euro, ambasadorul SUA a explicat ca odata cu inflatia au crescut si costurile de constructiei, informeaza Wall-Street.


"Costurile la care se face referire asa de des sunt cele negociate in contract. Nu e un contract nou, e contractul care a fost negociat de acest guvern. In sase sau sapte ani, inflatia a dus la cresterea costurilor si nici un constructor nu poate da garantii in acest sens, deoarece preturile pentru ciment sau otel au crescut substantial. In contract era mentionat clar ca odata cu inflatia si costurile la constructie vor creste", a afirmat Nicholas Taubman.Conform firmei Bechtel, lucrarile erau realizate, in noiembrie 2007, in proportie de 35% pe tronsonul 2 B si de 17,1% pe tronsonul 3C. Intarzierile inregistrate sunt cauzate si de partea romana, care nu a reusit sa exproprieze decat aproximativ 75% din terenurile necesare construirii celui mai avansat tronson.

In plus,Curierul National adauga ca in primul semestru al acestui an, Ministerul Transporturilor va trimite Comisiei Europene (CE) primele proiecte de finantare, din fonduri structurale, a constructiei tronsoanelor de autostrada, a declarat ieri ministrul de resort, Ludovic Orban. Acesta a mai precizat ca la preluarea portofoliului de ministru proiectele pentru lucrarile mari de infrastrucutra care pot fi finantate din fonduri europene erau in mare intarziere. Potrivit lui Orban, in perioada urmatoare vor fi facute aplicatii pentru proiecte de reabilitare, dar de dimensiuni mai mici.

Cel mai important proiect al Ministerului Transporturilor in acest inceput de an este proiectarea si constructia tronsonului de autostrada Cernavoda - Constanta. Tronsonul va avea aproximativ 52 de kilometri si va fi impartit in doua sectoare, Cernavoda - Mangalia (19 km) si Medgidia - Constanta (32 km), iar valoarea proiectului este estimata la 400 de milioane de euro. Primul tronson va avea doua pasaje peste autostrada si 12 viaducte, iar pe cel de-al doilea vor fi amenajate patru pasaje, un nod rutier si cate doua viaducte si poduri. Contractul de proiectare si executie este estimat ca va fi semnat pana la sfarsitul lunii februarie, perioada de executie a lucrarilor fiind de 24 de luni, incepand cu luna martie a acestui an.