Anuntul a fost facut la sfarsitul saptamanii trecute de ministrul mediului, Attila Korodi, potrivit caruia masura are ca scop descongestionarea transportului pe soselele aglomerate ale Romaniei. Masura ar putea fi extinsa si asupra transportatorilor romani, in cazul in care acestia ar fi interesati, a precizat ministrul.
Transportatorii spun insa ca nu au fost informati cu privire la o asemenea propunere si, in opinia lor, masura nu va putea rezolva problema traficului si nici macar nu va fi acceptata, daca pretul transportului creste. Declaratiile ministrului Korodi sunt, prin urmare, premature, avand in vedere ca nimeni nu stie sigur in ce masura infrastructura feroviara din Romania ar avea capacitatea sa preia si sa rentabilizeze acest tip de trafic.

Costa mai mult ca pe sosea

Potrivit directorului general al CFR Marfa, Liviu Bobar, in Ministerul Transporturilor se discuta de mai mult timp despre o astfel de masura, care se aplica deja in unele state europene. Bobar spune ca sistemul este fezabil, dar ca el nu va putea prelua decat o parte a tirurilor de tranzit.
Potrivit acestuia, CFR Marfa detine deja 160 de vagoane speciale de transport de tiruri, dintre care o parte sunt inchiriate in Ungaria si altele functioneaza in infrastructura feroviara din Austria. Pentru Romania, o problema tehnica ar fi traversarea zonei Predeal. Dar, principalul obstacol, in opinia lui Bobar, este ca taxele de utilizare a infrastructurii determina un pret mai mare decat daca tirurile ar rula in continuare pe sosele.