Transportatorii spun insa ca nu au fost informati cu privire la o asemenea propunere si, in opinia lor, masura nu va putea rezolva problema traficului si nici macar nu va fi acceptata, daca pretul transportului creste. Declaratiile ministrului Korodi sunt, prin urmare, premature, avand in vedere ca nimeni nu stie sigur in ce masura infrastructura feroviara din Romania ar avea capacitatea sa preia si sa rentabilizeze acest tip de trafic.
Costa mai mult ca pe sosea
Potrivit directorului general al CFR Marfa, Liviu Bobar, in Ministerul Transporturilor se discuta de mai mult timp despre o astfel de masura, care se aplica deja in unele state europene. Bobar spune ca sistemul este fezabil, dar ca el nu va putea prelua decat o parte a tirurilor de tranzit.
Potrivit acestuia, CFR Marfa detine deja 160 de vagoane speciale de transport de tiruri, dintre care o parte sunt inchiriate in Ungaria si altele functioneaza in infrastructura feroviara din Austria. Pentru Romania, o problema tehnica ar fi traversarea zonei Predeal. Dar, principalul obstacol, in opinia lui Bobar, este ca taxele de utilizare a infrastructurii determina un pret mai mare decat daca tirurile ar rula in continuare pe sosele.
Despre autor:
Sursa: Adevarul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit va oferi carduri adaptate pentru nevăzători
Sursa: futurebanking.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Dosarul Mineriadei | Procurorii au mers acasă la Ion Iliescu
Sursa: wall-street.ro