Autoritatile ucrainene si cele rusesti au refuzat ajutorul venit din partea tarilor riverane pentru limitarea poluarii dupa recentele naufragii din Stramtoarea Kerci pe motiv ca dispun de mijloace suficiente de depoluare si de recuperare a epavelor. Prin urmare, autoritatile portuare romanesti nu vor mai trimite in zona macaraua gigant de 100.000 de tone, informeaza Valentin Serbanescu, directorul Autoritatii Navale Romane, citat de NewsIn.

Valentin Serbanescu a primit informatia intr-o scrisoare venita din partea lui Ahmet Kideys, directorul executiv al Comisiei Marii Negre pentru Protectia Mediului Marin de la Istanbul. Autoritatea Navala Romana a primit si o evaluare a dezastrului din zona stramtorii Kerci.

Potrivit acesteia, poluarea a afectat 8.000 de metri patrati de coasta. Insula Tuzla a fost poluata pe o portiune de sase kilometri de coasta, alte localitati de pe tarmul Marii Negre aflandu-se in pericol.

Citeste si:

Ecologistii sunt ingrijorati

Concentratia de petrol din stramtoarea Kerci depaseste de pana la 40 de ori cantitatea maxima admisa. Reprezentantii organizatiilor ecologiste sustin ca vor trece ani buni pana cand ecosistemul Marii Negre isi va reveni dupa ce a fost poluat cu cele 2.000 tone de titei care s-au scurs dintr-un vapor-cisterna rusesc ce s-a rupt in doua din cauza unei furtuni.

„Dupa estimarile noastre, aproximativ 400 tone de pacura au ajuns pe fundul marii. Ecosistemul din regiune risca sa fie afectat pe o perioada de 10 ani, poate si mai bine", a estimat Alexeï Kisselev, reprezentant al Greenpeace Rusia, in timpul unei conferinte de presa sustinuta la Moscova. Ecologistul a mai spus ca flota ruseasca era „invechita" si ca ii lipseau echipamentele necesare pentru ca, in larg, poluarea sa poata fi eliminata. „Vapoarele care s-au scufundat erau destinate navigarii fluviale si nu erau capabile sa faca fata unor furtuni maritime", a subliniat Tchestine.