Comisarul european Leonard Orban precizeaza ca autoritatile romane trebuie sa convina cat mai repede cu expertii CE asupra modificarii taxei de inmatriculare auto, astfel incat noua legislatie sa intre in vigoare de la 1 ianuarie 2008 pentru ca autoritatea comunitara sa nu fie nevoita sa treaca intr-o alta faza a procedurii de incalcare a tratatului. Problema este ca, pentru a intra in vigoare de la 1 ianuarie 2008, modificarea Codului fiscal ar fi trebuit facuta cu sase luni inainte.
Impasibilitatea autoritatilor ar putea determina Comisia Europeana (CE) sa ne faca foaie de parcurs pentru taxa de prima inmatriculare.
Comisarul european Leonard Orban a declarat, la Sibiu, ca autoritatile romane trebuie sa convina cat mai repede cu expertii CE asupra modificarii taxei de inmatriculare auto, astfel incat noua legislatie sa intre in vigoare de la 1 ianuarie 2008. "Am spus 1 ianuarie 2008, pentru ca este vorba de Codul fiscal care se modifica in cursul unui an cu aplicabilitatea de la 1 ianuarie a anului urmator, iar acesta este un lucru cunoscut de Comisia Europeana", a explicat Orban. El a opinat ca Laszlo Kovacs, comisarul pentru taxe, "va fi mai precis, probabil in scurt timp, in a puncta etapele intermediare", exprimandu-si speranta ca cele doua parti vor ajunge la o solutie prin negocieri si ca CE nu va fi nevoita sa intre intr-o alta faza a procedurii de incalcare a tratatului.
Problema este ca, pentru a intra in vigoare de la 1 ianuarie 2008, modificarea Codului Fiscal ar fi trebuit facuta cu sase luni inainte, adica in luna iulie, iar noi suntem deja in septembrie.
Intre timp, importatorii de masini noi, printre care se numara si premierul Tariceanu, fac profituri frumusele. Comisia Europeana a declansat procedura de incalcare a Tratatului (infrigement) pe 20 martie. Comisia a apreciat ca taxa de prima inmatriculare auto contravine articolului 90 din Tratatul de Aderare si jurisprudentei Curtii Europene. Principalele neajunsuri invocate sunt taxarea discriminatorie intre masinile la mana a doua vandute de cetatenii romani si cei din alte state membre UE, precum si faptul ca nivelul taxei depaseste valoarea de piata a masinii in cazul celor mai vechi.