Amenintarile adresate operatorului low-cost ungar Wizz Air vin dupa ce acesta a anulat ieri dimineata o cursa spre Roma. 160 de nemultumiti au blocat micul aeroport si si-au varsat furia pe personalul acestuia fara a sti ca obligatia respectarii orarului de zbor revine liniei si nu aeroportului, spune Stefan Mladin, directorul general al Aeroportului Baneasa. Potrivit PRO TV, pasagerii au amenintat ca vor sechestra aeronava Wizz Air care urma sa decoleze spre Londra citeva ore mai tirziu, pentru a zbura cu aceasta la Roma.

Conducerea Aeroportului Baneasa afirma ca Wizz Air este compania low-cost care creeaza cele mai mari probleme din cauza intirzierilor repetate, dar si a unui comportament nepotrivit fata de pasageri. Potrivit lui Stefan Mladin, compania nu are nici macar un reprezentant pe aeroport care sa trateze cu pasagerii nemultumiti. „Daca pasagerii care nu s-au imbarcat ar fi avut cu cine sa vorbeasca, cine sa le dea un sandvis sau un pahar cu apa, nu s-ar fi intimplat scandalul de dimineata de pe aeroport“, spune acesta. Mladin afirma ca a dispus monitorizarea tuturor zborurilor de pe aeroport, iar liniilor aeriene cu probleme li se va interzice chiar accesul pe aeroport. „Nu avem nevoie de scandal, nu avem nevoie de o imagine negativa a aeroportului“, spune directorul general.

Potrivit declaratiilor facute de oficialii Wizz Air, prin intermediul firmei care asigura relatiile publice in Romania, cauza anularii zborului de Roma, programat pentru ora 6.30, a fost defectarea unui motor dupa ce o pasare a intrat in acesta, deteriorindu-l la zborul precedent.

Citeste si:

Surse oficiale ale aeroportului, care au solicitat anonimatul, nu sint convinse de aceasta explicatie. Ele afirma ca, daca ar fi fost astfel, intre ora 1.00, cind a aterizat aeronava Wizz Air, asa-zis defecta, si ora 6.30, s-ar fi putut ori repara motorul, ori asigura o noua aeronava. Mai mult, pilotul nu ar fi raportat nici o defectiune si „s-ar fi dus linistit sa se culce“. „Cauza este lipsa aeronavelor, iar compania a preferat anularea cursei de Roma si redirectionarea acesteia catre Londra“, spun sursele noastre.

Linia ungara Wizz Air a intrat pe piata romaneasca in iulie 2006 si sustine ca a reusit sa detina o cota de piata de 27%, fiind a doua dupa Blue Air, companie autohtona detinuta de unul dintre fostii directori generali ai Tarom. Blue Air are cinci aeronave Boeing, zboara pe 15 destinatii externe si are o cota de piata in Romania de 70%, estimind o scadere de 5% in acest an. Wizz Air are noua aeronave.