Recent, directorul general al Complexului Energetic Rovinari, Laurentiu Ciurel, a facut o dezvaluire-soc: termocentralele nu vor mai fi in proprietatea statului, urmand a fi "privatizate pe sub mana".

LEGE. Prin Hotararea de Guvern 103 din 2004, devenita lege in 2005, fostele datorii ale Companiei Nationale a Lignitului Oltenia au fost preluate de Societatea de Inchidere si Conservare a Minelor. In obiectul de activitate, societatea avea doua atributii principale: obligatia incasarii creantelor, plata datoriilor si inchiderea minelor nerentabile. S-au creat astfel patru entitati "curate", cu impartirea datoriilor istorice tot in patru. Asa s-au infiintat SNLO si complexurile energetice Rovinari, Turceni si Craiova. ICM trebuia sa incaseze datoriile de la toate cele patru entitati si apoi datoria sa o transforme in actiuni pe care le transfera la Ministerul Economiei si Comertului. Astfel, statul ramanea majoritar. Numai ca datoriile nu au mai apucat sa fie transformate in actiuni care sa revina tot statului.

INSOLVENTA ICM. In loc sa se ocupe de transformarea datoriilor in actiuni, Mantog incearca sa declanseze procedura de insolventa a ICM, primul pas in falimentul societatii. Astfel, administrarea Societatii de Inchidere si Conservare a Minelor nu ar mai fi fost facuta de stat prin MEC, ci ajungea in Justitie, unde un judecator sindic decidea soarta societatii. Intamplator sau nu, sotia lui Mantog este judecator la Tribunalul Gorj.

Prin adresa 115263 din 27.03.2006, inregistrata la Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, Mantog cere, in numele MEC, deschiderea procedurii de reorganizare judiciara a societatii ICM. Oficiul cere convocarea de urgenta a Consiliului de Administratie al ICM, care sa analizeze declansarea procedurii. CA a avut alta opinie decat Mantog: "Datoriile complexurilor energetice se afla in grafice si vor fi recuperate pana la data de 31.12.2006", se arata in raspunsul inaintat Oficiului de directorul general al ICM de atunci, Gheorghe Iliescu. Separat se face o analiza si CA respinge propunerea lui Mantog de a declansa procedura de reorganizare judiciara. Cateva zile mai tarziu, OPSPI trimite o alta adresa in care revine si solicita acelasi lucru, precizand ca, pentru toate analizele facute si masurile propuse si votate de AGA, responsabilitatea revine MEC si conducerii ICM si pune in vedere CA sa nu uite sa-l informeze pe Ionel Mantog.