Ca si in cazul altor afaceri care implicau banii Postei Romane si de data aceasta dirijorul afacerii este directorul general al institutiei, Mihai Toader. Potrivit informatiilor noastre, unul din principalii beneficiari ai uriasului contract de publicitate este Tempo Advertising, firma de publicitate cunoscuta romanilor in special pentru spoturile: "Dormi linistit! FNI lucreaza pentru tine!" .Conform informatiilor noastre, nu este exclus ca si cu ocazia acestei licitatii sa se aplece reteta Toader: Tempo pune mana pe o suma frumusica de pe piata media, din care va intoarce o parte din bani dupa un procedeu pe care directorul general al Postei l-a aplicat de mai multe ori. Aceasta reteta a fost aplicata cu succes de Mihai Toader si in afacerile Postei cu Omniasig si Continental Asig, prezentate pe larg de ziarul Curentul. Desi situatiile de incompatibilitate ale directorului general al Postei erau evidente, autoritatile au ramas surde la semnalele de alarma trase de presa.

Zilele acestea au loc negocieri intense pentru un imens contract de publicitate, estimat la milioane de euro, iar clientul este nimeni alta decat Compania Nationala Posta Romana. Directorul general al Postei Romane, Mihai Toader, ale carui afaceri cu banii institutiei pe care o conduce vi le-am dezvaluit de-a lungul timpului, poarta discutii intense pentru finalizarea acestui urias contract de publicitate, de aproximativ opt milioane de euro, ce va fi derulat, potrivit informatiilor noastre, in urmatorii patru ani. Conform informatiilor noastre potul cel mare va reveni la 3-4 companii din totalul celor 8 inscrise la licitatie. Ulterior acestea vor licita intre ele fiecare subcontract al contractului cadru. Potrivit informatiilor noastre, printre favoritii Postei se afla si Tempo Advertising, agentia de publicitate ramasa in memoria romanilor , in special datorita campaniei FNI. Cu certitudine va amintiti spotul "linistitor" cu "Dormi linistit! FNI lucreaza pentru tine!". in cele din urma FNI a lucrat, dar nu pentru investorii de rand, asa cum se spunea in reclama facuta de Tempo Advertising, ci pentru interesele controversatului Sorin Ovidiu Vantu si ale acolitilor sai.

Posta, sac fara fund

Asa cum am prezentat in mai multe numere ale ziarului "Curentul", Compania Nationala Posta Romana a fost transformata de catre directorul sau, Mihai Toader, intr-un soi de feunda personala, folosind adesea banii companiei in beneficiul sau si al partenerilor sai de afaceri. Din pacate toate semnalele de alarma trase de ziarul nostru n-au fost urmate si de interventia autoritatilor abilitate ale statului, semn ca Mihai Toader s-a bucurat si se bucura in continuare de protectie la nivel inalt in structurile guvernamentale.

Un nou tun financiar?

Avand in vedere ca zilele acestea urmeaza sa se stabileasca castigatorii licitatiei pentru publicitate la Posta Romana, tragem un nou semnal de alarma, in speranta ca nu vom asista la inca un tun financiar marca Toader. Potrivit surselor noastre, de licitatia in discutie ar urma sa beneficieze in principal firma Tempo Advertising. Conform informatiilor noastre, nu este exclus ca si de data aceasta sa se aplice reteta Toader: Tempo pune mana pe o suma frumusica de pe piata media, din care va intoarce o parte din bani dupa un procedeu pe care directorul general al Postei l-a aplicat de mai multe ori.

Toader isi umfla singur conturile

Citeste si:

Nu este pentru prima data cand Toader aplica aceasta reteta. Asa cum dezvaluia ziarul "Curentul", un alt caz similar este afacerea Omniasig, care a usurat Posta de importante sume de bani. in iunie 2006, Posta a incheiat cu Omniasig SA doua polite de asigurare, una pentru angajati impotriva accidentelor si alta privind asigurarea bunurilor CNPR pe timpul transportului. Posta a achitat, in doua transe, o prima de asigurare totala de aproape doua milioane de euro, desi, cu doar cateva luni inainte, institutia semnase cu Allianz tiriac, pentru un an, o polita de asigurare impotriva accidentelor. Posta a incheiat o asigurare referitoare la transport, desi externalizase activitatea de transport valori catre compania de securitate Group 4 Falk. Cel mai important lucru este insa acela ca la data parafarii politelor cu Omniasig, Dan Mihai Toader era si administrator al societatii de asigurare. Un grav conflict de interese pentru care nimeni nu l-a tras inca la raspundere pe Toader. Afacerea Omniasig nu s-a oprit aici. Dupa ce a incasat banii de la Posta, Omniasig a incheiat un contract de publicitate cu firma Best Media Press SRL, in valoare de 500.000 de euro. Iar banii au fost platiti in avans de catre societatea de asigurare. Ulterior sumele au fost distribuite de catre Best Media cu dedicatie, catre mai multe institutii media, alese bineinteles pe spranceana.

Un alt caz de notorietate, prezentat de ziarul nostru a fost afacerea Continental Asig. Astfel, pe 3 martie 2006, Posta a semnat un contract cu Allianz-Tiriac, privind asigurarea pe viata a celor 35.000 de salariati ai Postei. Peste doar trei saptamani, intre Allianz-tiriac Brasov si SC Continental Asig s-a parafat un contract prin care ultima societate s-a angajat sa actioneze ca agent al Allianz contra unor comisioane. Astfel, s-au incheiat doua acte aditionale la contractul dintre Allianz si Posta prin care s-a stabilit incasarea de catre Continental a unor comisioane consistente. La data incheierii contractului, SC Continental era detinuta in proportie de 99% de Postcom, unde actionari erau mai multi directori ai Postei, dar si parlamentari ai BND.