Contractul incheiat in perioada in care inca mai exista Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) a fost atribuit unei firme care ceruse de 3,4 ori mai mult decit alt ofertant, conform concluziilor cercetarilor efectuate de inspectorii Departamentului de Control al Guvernului (DCG), condus de secretarul de stat Emanoil Negut, informeaza MEDIAFAX. Ancheta Guvernului a pornit in urma unei sesizari a noilor sefi din Turism. “La sfirsitul anului trecut, departamentul de promovare din cadrul fostei Autoritati Nationale pentru Turism, in prezent structura a ministerului, a contractat si platit cinci clipuri publicitare tv pentru promovare internationala, in valoare de 1,3 milioane de euro. La solicitarea mea, am primit o caseta si niste CD-uri care pe patru calculatoare nu au functionat cu sonor. Aceste clipuri nu au fost folosite niciodata, iar pretul platit este de cel putin cinci ori mai mare decit suma pe care ar fi platit-o o firma privata pentru aceste servicii", a spus, acum o luna, Lucia Morariu, secretar la stat la Ministerul pentru IMM, Comert, Turism si Profesii Liberale.

Echipa de control a verificat modul in care a fost fundamentata si organizata procedura de achizitie, precum si incheierea si derularea contractului nr. 8766 din 21 decembrie 2006, incheiat cu firma Smart Advertising pentru achizitionarea a cinci spoturi tv si a cinci machete banner, in valoare de 5.356.700 lei inclusiv TVA, a contractului nr. 4367 din 12 iulie 2006, incheiat tot cu Smart Advertising pentru servicii de difuzare media interne, in valoare de 3.092.334 lei inclusiv TVA, si a contractului nr. 7280 din 31 octombrie 2006, semnat cu firma Proema Baia Mare pentru realizarea catalogului de promovare a Cimitirului Vesel Sapinta, in valoare de 3.314.240 lei inclusiv TVA. Totul a pornit de la primul contract.

Pentru primul contract au concurat trei companii de publicitate, iar contractul trebuia atribuit firmei care prezenta oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere economic. Comisia de evaluare a declarat cistigatoare firma Smart Advertising. Aceasta a obtinut cel mai bun punctaj tehnic, insa pretul oferit a fost mai mare decit oferta cu pretul cel mai scazut, nerespectindu-se astfel criteriul de atribuire stabilit initial. Smart Advertising Bucuresti a oferit 5.356.700 lei cu TVA si a obtinut 92,8 puncte la criteriul tehnic si 29,29 pentru partea financiara, Mercury Promotions a avansat suma de 4.384.930 lei cu TVA si a obtinut 31 puncte tehnice si 100 puncte financiare, iar Ars Advertising Ploiesti a mentionat suma de 1.569.400 de lei cu TVA si a obtinut 67 de puncte tehnice si 35,79 puncte financiare.

Verificarile controlorilor Guvernului au mai indicat, pe baza documentelor analizate, ca valoarea achizitiei estimate initial a fost de 1.037.037 de euro inclusiv TVA, dar la solicitarea vicepresedintelui de atunci al ANT, Livia Sima, valoarea contractului a fost majorata la 1.851.852 de euro inclusiv TVA, fara sa existe documente justificative. “Valoarea achizitiei a fost modificata in mod arbitrar, fara o fundamentare riguroasa. Am pus intrebarea doamnei Motorga (director al Departamentului de Promovare al ANT - n.r.) care e explicatia pentru existenta celor doua note cu doua sume diferite, iar dumneaei a zis ca a fost facuta la solicitarea verbala a doamnei Sima”, a declarat secretarul de stat Emanoil Negut, citat de MEDIAFAX.