In schimb, ne-am ales cu un haos in ceea ce priveste legislatia rutiera. Mai mult, pastrand vechile naravuri, conducerea politiei, sprijinita public si de conducerea Ministerului Internelor si Reformei Administrative (MIRA), prin vocea ministrului Cristian David, a anuntat recent ca doreste din nou schimbarea reglementarilor prinvind circulatia pe drumurile publice. Mai exact, este vorba despre intentia de a interzice detectoarele radar. Astazi, dupa ce reporterii ZIUA au inceput sa puna intrebari, Internele au publicat un comunicat in care ministrul David precizeaza ca cere IGP sa specifice clar care sunt argumentele care stau la baza schimbarii de atitudine privind detectoarele radar.

Initiativa "europeana"

Sub pretextul alinierii la legislatia europeana, chestorul Fatuloiu, seful Politiei, anunta vineri ca a fost elaborat un set de propuneri care urmaresc utilizarea detectoarelor radar, mai ales ca "folosirea acestora este sanctionata in toata Europa". Scuza Internelor nu sta in picioare din mai multe motive. In primul rand, nu toate statele UE au interzis folosirea acestor dispozitive. In al doilea rand, folosirea lor a fost aprobata tocmai datorita rolului lor de prevenire. Politia rutiera obinsnuieste sa anunte amplasarea echipajelor radar, fara a preciza insa locatia exacta. In mod normal, acestea trebuie sa se afle pe sectoarele de drum in care apare cel mai des riscul producerii de accidente. De altfel, prevenirea a si fost principalul motiv pentru care autoritatile au fost de acord cu folosirea dispozitivelor de detectare radar.

In cazul in care propunerea legislativa se va concretiza, apare o noua problema. Cine ii va despagubi pe soferi? Un asemenea aparat costa cel putin 300 de lei si poate ajunge la peste 1000 de lei. Multi conducatori auto si-au dotat masinile cu detectoare radar, dupa ce Ministerul de Interne a anuntat ca sunt legale. In cazul in care legea se va schimba din nou, acestia se vor trezi ca au aruncat banii pe apa Sambetei.

Naravuri vechi la reguli noi

Presa a prezentat in nenumarate randuri stilul echipajelor de politie rutiera (dotate cu echipament radar) care, de obicei, in loc sa stea la vedere - indeplinind astfel misiunea de prevenire - se ascund dupa copaci sau tufisuri, pe marginea drumului. De asemenea, s-a vorbit foarte mult si despre existenta echipajelor care folosesc masini neinscriptionate. Este mai mult decat evident ca, prin folosirea unor astfel de metode, se urmareste, de fapt, vanarea soferilor si, in nici un caz, prevenirea si evitarea accidentelor provocate de excesul de viteza.

Citeste si:

Demonstrand ca se pastreaza acelasi stil de lucru, tot seful Politiei, Dan Valentin Fatuloiu, anunta ca, pe anumite tronsoane de drum, vor fi plasati politisti in civil care vor monitoriza traficul. Daca despre prezenta politistilor in uniforma, aflati la vedere, se poate spune ca poate duce la impiedicarea incalcarii regulilor de circulatie, nu se poate spune acelasi lucru despre "civili". Argumentele IGPR-ului nu stau in picioare si lasa impresia ca, aproape cu orice pret, se doreste vanarea soferilor. Actiune ce poate duce nu numai la cresterea "contributiei" la bugetul de stat (prin amenzile date) ci si la eventuala completare a veniturilor unor agenti (prin omiterea aplicarii unor amenzi). (D.E.I.)

Minciuna ministrului

Ministrul Internelor si Reformei Administrative, Cristian David, sustine masurile propuse de seful Politiei Romane, Dan Valentin Fatuloiu, privind sanctionarea conducatorilor auto care folosesc detectoare radar.

In cadrul unei conferinte de presa pe care a sustinut-o, la sfarsitul saptamanii trecute, la Prefectura Prahova, ministrul a explicat ca in cele mai multe tari europene instalarea de detectoare radar este sanctionata si, ca atare, si Romania ar trebui sa se alinieze acestor practici.

"In principiu, este necesar sa ne aliniem unor norme de conduita europeana. Daca in majoritatea statelor Uniunii Europene aceasta practica este sub regim sanctionar, cred ca si tara noastra ar fi normal sa se alinieze acestei practici", a sustinut Cristian David. Ministrul a adaugat, citat de Mediafax, ca aceasta masura se poate "complementariza" cu o eventuala crestere a vitezei minime acolo unde conditiile de trafic permit acest lucru si in zonele in care carosabilul a fost modernizat. Mai mult, David a apreciat ca "doar in anumite circumstante ar trebui ca cei care isi <

> permisele de conducere sa fie supusi din nou unei examinari pentru obtinerea documentului".