"Scrisoarea catre Kovacs este pur protocolara si nu contine noua formula de calcul a taxei. Este doar o informare prin care il anuntam ca Guvernul a decis sa ia in considerare cerintele Comisiei Europene, adica valoarea taxei va fi descrescatoare de la masinile noi la cele vechi. Abia dupa discutiile cu Kovacs, expertii europeni impreuna cu cei romani vor stabili noua formula de calcul", au declarat, surse din minister, citate de NewsIn.

Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a declarat, saptamana trecuta, ca va avea o discutie oficiala cu Laszlo Kovacs, comisarul pentru impozite si Uniune Vamala. Vosganian a prezentat, saptamana trecuta, noua varianta a taxei de inmatriculare auto, care va respecta una dintre cele doua cerinte ale Comisiei Europene, respectiv nivelul taxei sa nu depaseasca valoarea reziduala a autoturismului.

Comisia Europeana a solicitat Guvernului sa modifice taxa de inmatriculare, astfel incat sa fie eliminata discriminarea dintre masinile second-hand inmatriculate in Romania, care sunt vandute fara taxa, si cele din alte tari UE, care sunt taxate. De asemenea, Comisia a cerut ca vechimea sa nu fie considerata un factor care favorizeaza poluarea si, in consecinta, taxa sa nu depaseasca valoarea reziduala a masinii.

Citeste si:

Comisia Europeana a declansat, pe 20 martie 2007, procedura de infringement (incalcare a tratatelor) impotriva Romaniei pentru taxa de inmatriculare. Comisia Europeana considera ca taxa de prima inmatriculare, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2007, contravine jurisprudentei Curtii Europene si Tratatului de aderare a Romaniei la UE. CE contesta modul de calcul al taxei pentru masinile vechi si incalcarea principiului nediscriminarii intre cetatenii UE. Astfel, din cauza sistemului de calcul, nivelul taxei pentru masinile vechi depaseste valoarea reziduala a masinilor, iar masinile second-hand vandute de cetatenii romani nu sunt taxate la vanzare asa cum se intampla cu cele vandute de alti cetateni UE.

Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.