Adevarul prezinta in exclusivitate imagini care demonstreaza ca lucrarile DN 66A continua chiar daca nu exista toate avizele necesare

Este un proiect de care presedintele Romaniei s-a declarat foarte atasat. Tocmai de aceea, DN 66A este cunoscut ca fiind "Drumul lui Basescu". Un drum national cu impact distrugator asupra Parcului National Retezat. Ultimul peisaj forestier intact din Europa este macelarit, iar legile sunt calcate in picioare: fara studiu de impact actualizat, fara acordul de mediu al Agentiei de Protectia Mediului Hunedoara si fara avizul Consiliului stiintific al Parcului National Retezat. Singurul raspuns coerent primit de Greenpeace nu vine din Romania, ci de la Comisia Europeana, care se declara profund ingrijorata pentru ceea ce se intampla in Retezat.

Traian Basescu este considerat parintele DN 66A. Era ministru al transporturilor in 1999, cand a demarat acest proiect. Atat de mult tine la aceasta "opera", incat si acum, ca presedinte al Romaniei, vine sa verifice stadiul lucrarilor. Nu conteaza ca ele se fac ilegal! Nu conteaza nici ca marile organizatii ecologiste ale lumii militeaza pentru stoparea lucrarii si implicit pentru stoparea distrugerii ultimului peisaj forestier intact din Europa: Parcul National Retezat.

Ambitie personala sau necesitate?

Citeste si:

"Drumul lui Basescu" este proiectat astfel incat sa lege localitatile Petrosani si Baile Herculane pe terasamentul unui drum forestier vechi, clasificat de Guvernul Romaniei la rangul de drum national, iar lucrarile la sectorul 2 al acestui drum afecteaza deja Parcul National Retezat, sectorul 1 fiind incheiat in 2002 si ajungand pana la Campu lui Neag (judetul Hunedoara). in cazul continuarii lucrarilor, este afectat si Peisajul Forestier Intact (PFI) localizat in partea de vest a Carpatilor Meridionali, la rascrucea dintre Banat, Transilvania si Oltenia, si care include cea mai mare parte a Parcului National Retezat, suprafete din Parcul National Domogled-Valea Cernei si din Geoparcul Dinozaurilor Hateg, dar si suprafete semnificative din imprejurimi, inca neincluse in arii naturale protejate.

Artizanii si sustinatorii acestui proiect incearca sa convinga prin profitabilitatea "Drumului lui Basescu", invocand dezvoltarea turismului in zona. Pe de alta parte, contestatarii sustin ca acest drum nu se justifica atat timp cat aceleasi legaturi rutiere se pot face pe un drum deja existent, care nu ar trebui decat sa suporte imbunatatiri. "Exista deja un drum national modernizat care leaga Petrosani de Baile Herculane prin Targu Jiu, iar DN 66A, pe langa faptul ca este realizat din bani publici, va fi doar un alt Transfagarasan inchis opt luni pe an.

Lucrarile la DN 66A distrug biodiversitatea, sunt ilegale, nerentabile si nu trebuie sa mai avanseze niciun metru", afirma Gabriel Paun, coordonator de proiecte Greenpeace. Pe de alta parte, subprefectul de Hunedoara, Dezsi Attila, ne declara ca va verifica daca, intr-adevar, lucrarile la DN 66A sunt continuate, desi el sustine necesitatea acestui drum. "Acest drum de tranzit va aduce beneficii incomensurabile prin dezvoltarea turismului si prin crearea unei infrastructuri moderne in zona", sustine Dezsi Attila.