Conducerea Itochu (concern japonez cu venituri peste 18 miliarde de dolari in 2005) le-a propus ministrului Transporturilor, Radu Berceanu, si premierului Calin Popescu Tariceanu introducerea de trenuri pe perna magnetica pe viitoarea magistrala de metrou Piata Victoriei-Aeroportul "Henri Coanda" Bucuresti. "Din punct de vedere tehnologic, aceasta solutie este cea mai avansata posibil", a spus Tariceanu la finalul discutiilor purtate la Tokyo, unde se afla impreuna cu ministrii Transporturilor si Finantelor in vizita oficiala.

Tariceanu a spus ca autoritatile de la Bucuresti sint interesate sa lucreze cu firmele japoneze cu experienta in transportul feroviar, dar ca proiectul poate fi contractat doar pe baza unei selectii de oferte, si nu prin incredintare directa.

Perna magnetica - o noutate in Europa

Autoritatile metropolitane de transport din capitalele europene nu au in dotare deocamdata astfel de trenuri. Singurele garnituri de metrou pe perna magnetica se gasesc in China si fac legatura intre aeroportul orasului Shanghai si acesta. O solutie asemanatoare de transport mai este folosita in Nagoya - Japonia. In Europa se afla in faza experimentala o astfel de linie in Germania, facuta tot de japonezi, spune Gheorghe Udriste, director pentru transport in cadrul Primariei Generale a Municipiului Bucuresti si fost director general al Metrorex. Acesta este rezervat asupra solutiei propuse de Itochu. "Deocamdata, astfel de solutii sint teoretice si se aplica cu titlu experimental pe distante scurte, si nu in transportul de mare capacitate", spune acesta.