"Romania trebuie sa se conformeze principiilor europene in privinta taxarii daca vrea sa evite sa ajunga in fata Curtii Europene de Justitie", a spus citat de NewsIn comisarul europene pentru taxe si impozite.
In prezent, in urma discutiilor purtate de catre expertii DG Taxud cu cei ai Ministerului de Finante, pe 16 februarie, Comisia Europeana a primit asigurari ca Romania va modifica taxa de prima inmatriculare a autoturismelor, astfel incat sa respecte principiile europene. Laszlo Kovacs a afirmat ca nu stie cum va proceda in practica Ministerul Finantelor, dar a precizat ca stadiul actual al consultarilor se indreapta catre o solutie convenabila pentru ambele parti.
Comisarul a explicat ca procedura care se aplica in situatii precum cea a taxei de prima inmatriculare cuprinde mai multe etape inainte de adresarea cazului catre Curtea Europeana de Justitie. "Comisia transmite o scrisoare oficiala prin care sesizeaza neconformitatea legislatiei cu principiile europene, iar tara respectiva trebuie sa dea un raspuns, prin care sa se conformeze, intr-o luna. In caz contrar, Comisia trimite o doua scrisoare si daca, nici in urma acestei scrisori legislatia nu se schimba, atunci se adreseaza Curtii Europene de Justitie", a spus Kovacs.
Taxa de inmatriculare auto din Romania nu este conforma cu principiile europene ale nediscriminarii. Astfel, potrivit lui Kovacs variabilele pe care le ia in calcul modelul de calcul al taxei: vechimea si provenienta masinii sunt discriminatorii. Taxa se aplica in functie de vechime, catalizatorul euro si capacitatea cilindrica. Kovacs a contestat modul in care taxa face din vechimea masinii un factor dominant, exemplificand cu diferenta de taxa dintre masinile mai vechi cu euro 3 si cele noi cu euro 2. Totodata, taxa depaseste, in astfel de cazuri, valoarea reziduala a masinii.
In plus, comisarul a afirmat ca taxa se aplica doar masinilor la mana a doua din import, dar nu si celor la mana a doua vandute de cetatenii romani, pentru ca se plateste numai la prima inmatriculare in Romania.
Laszlo Kovacs a amintit de discutia purtata cu ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, la Bruxelles, dar a argumentat ca, desi intelege pozitia oficialului roman care invoca invadarea pietei auto romanesti cu masini vechi, legislatia UE trebuie respectata. Comisarul a adaugat ca sunt mai multe tari in situatia Romaniei, inclusiv Ungaria, impotriva careia CE va incepe procedura de "infrigement". Urmare a acestei proceduri, Ungaria va fi obligata sa schimbe legislatia si sa plateasca despagubiri.
Despre autor:
Citeste articolul integral in Wall-Street
Sursa: Wall-Street
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Interviu cu Marian Ion, CEO ING Hubs, IT-ist de pe vremea când a apărut...
Sursa: wall-street.ro