Cind oamenii devin ministri, in casa lor se face brusc pri­ma­vara. Si doar stiti cum e pri­mavara: se face curatenie in casa, prin curte, se arunca vechiturile. Diferenta din­tre o primavara care mi s-ar putea intimpla mie, insa, si cea a unui mi­nistru este mare. Si consta in banii pe care eu nu i-as vedea nici­odata pe vechiturile pe care le arunc. Sa ma explic. De cind a devenit ministru al Apara­rii, Sorin Frunzaverde a scapat, printre altele, de vechitura lui de Dacia. Nu, nu e nici Logan, nici ma­car Solenza, ci una de aia cinstita, care se rupe in doua, da’ e a ta, romaneas­ca. E o Dacia 1300.

Cit ziceti ca ati lua pe o Dacia de asta la tirgul de masini? Cinci milioane de lei vechi? Zece? Hai, fiti un pic mai darnici, va rog io, e vorba de un ministru, totusi. Da cineva mai mult? Aud acolo, in spate, douaj’ de milioane de lei vechi? E ultima oferta? Ce ziceti? Ca si asa e cam scumpa? Ce e drept, aveti dreptate. Dar ma gindeam ca poate ne apro­piam un pic, macar un pic, de suma de 13.000 RON (130 de milioane de lei vechi), pe ca­re ministrul Frun­zaverde a obti­nut-o pe rabla sa de Dacia.

Ce zi­ceti? Ca e un fraier ala de a luat-o? Ei, va rog sa aveti putin respect fata de sotia minis­trului, ca ea a luat-o. Ei, nu ea personal, ci firma dumneaei, Restar International SRL din Resita, o­rasul natal al familiei Frunzaver­de. Si daca firma a dat banii, sigur ii face Dacia aia, doar Restar se ocupa de chestiuni in do­meniu, adica de piese de schimb pentru masini. Si mai haios e ca printre actionarii Restar e chiar minis­trul, pe linga propria nevas­ta, ceea ce inseamna ca noul mi­nistru al Apararii se tine de gai­na­rii financiare si isi vinde singur Da­cii la suprapret.

Oricum, tot e bine: Da­cia lui Frunzaverde a ramas in fa­milie, astfel incit nici n-a fost ne­voie sa-si schimbe numele de fa­milie. Aud ca mai nou se cumpara niste avioane la MApN; sa speram ca ministrul nu are fir­ma si pentru astea. Oricum, daca are, sa ne spuna din timp, nu ca acum, cind nu am reusit sa-l ga­sim pe motiv de ocupat.