Proiectul Ministerului Justitiei de modificare a Legii nr. 508/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea DIICOT, in cadrul Ministerului Public, prevede posibilitatea desfiintarii unor birouri si servicii ale acestei structuri. O chestiune pozitiva, ca multe altele din cuprinsul proiectului, deoarece exista la nivelul tarii birouri DIICOT care nu-si justifica existenta, raportat la numarul de dosare solutionate.

HIBE

Proiectul are insa si cateva hibe. Una dintre ele tine de viziune. In sensul ca DIICOT a fost infiintata pentru eficientizarea luptei impotriva macrocriminalitatii organizate, din care face parte si macrocriminalitatea economico-financiara. Acest segment, potrivit proiectului Ministerului de Justitie, ar urma sa treaca in competenta Directiei Nationale Anticoruptie (DNA), care este de fapt o structura creata si specializata pentru combaterea coruptiei.

Curios este ca mutarea dintr-o curte (DIICOT) in alta (DNA) a dosarelor economice cu prejudicii de peste un milion de euro nu pare a fi justificata, tinand cont nu doar de faptul ca eficienta structurii DIICOT a fost recunoscuta in fata raportorilor Uniunii Europene, dar si de faptul ca DNA ar fi supraaglomerat cu cauze cu prejudicii foarte mari, dar care nu presupun dovedirea unor fapte de coruptie.