Ministrul sustine ca mentenanta a fost contractata de dragul Frantei. Directorul firmei franceze pune spusele ministrului de resort pe seama "faptului ca 90% din zvonistica legata de contract este alimentata pe cale politica, iar ministrul nu s-a documentat cum trebuie pentru a face asemenea afirmatii"

Contractul de mentenanta incheiat intre Metrorex si Alstom a fost facut pentru a da un semnal pozitiv Frantei, desi are clauze contractuale defavorabile pentru statul roman, a spus ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Radu Berceanu, intr-o emisiune televizata.

"Este un contract rau, pe care il renegociem, ca sa zic asa. Nu am ajuns la nici un rezultat, de vreo trei saptamani. Deci, eu cand am ajuns ministru am avut o teama, si o am in continuare, ca intr-o buna zi se va opri metroul, ceea ce mi se va sparge mie in cap, indiferent daca am sau nu am vreo legatura cu toata problema, pentru ca eu sunt ministru acum", a declarat ministrul Transporturilor.

In urma afirmatiilor facute de acesta, directorul general Alstom, Gabriel Stanciu, ne-a spus ca lucrurile nu stau tocmai asa. "Probabil domnul Berceanu s-a orientat dupa zvonistica care, in proportie de 90%, este alimentata pe cale politica.
Ministrul nu s-a documentat cum trebuie pentru a face asemenea afirmatii", a declarat reprezentantul firmei franceze.

Liderul sindical al Metrorex il aproba pe Berceanu

Pe de alta parte, Ion Radoi, liderul sindical din cadrul Metrorex, vorbeste aceeasi limba cu Berceanu. "Cred ca spusele ministrului sunt adevarate. Eu am sesizat in nenumarate randuri acest lucru", a spus sindicalistul.

Berceanu a explicat, de asemenea, ca acest contract a ridicat pretul mentenantei la un nivel destul de important, care nu se justifica, si a subliniat ca nu poate fi reziliat deoarece ar costa foarte mult statul roman. Aceasta afirmatie l-a nedumerit pe Radoi. "Aici nu inteleg. Daca nu este bun contractul atunci de ce sa nu se poata rezilia?".

Citeste si:

Alstom ameninta cu retragerea

Francezii de la Alstom si conducerea Metrorex mai au timp saptamana aceasta sa negocieze si sa solutioneze litigiile contractuale, declarase in urma cu o saptamana ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.

Ministrul Berceanu afirma atunci ca "le-a propus" atat reprezentantilor Alstom, cat si celor de la compania care administreaza metroul bucurestean, sa ajunga pana pe 14 iulie la o intelegere in privinta litigiilor contractuale. Insa, in momentul de fata, renegocierea contractului este in aer. "Nu se stie cand vom ajunge la un acord. Dupa noi, cu cat se va finaliza mai repede, cu atat mai bine. Iar daca nu vom ajunge la nici o forma de intelegere, Alstom se va retrage. In ciuda celor speculate, Alstom este victima", a adaugat Gabriel Stanciu.

Ministerul Transporturilor mai spunea ca cele doua companii, partenere ale unui contract de intretinere, trebuie sa depaseasca neintelegerile si sa continue colaborarea pentru a nu afecta persoanele care aleg sa calatoreasca cu metroul.

"Situatia lichiditatilor este catastrofala"

Compania franceza, care intretine vagoanele si depourile metroului bucurestean, si-a suspendat in urma cu aproximativ doua luni serviciile pana la limita legala, de o treime din capacitatea maxima, din cauza datoriilor mari acumulate de Metrorex, de la inceputul anului 2004 si pana acum. Directorul general Alstom declara recent ca firma este nevoita sa reduca serviciile pentru ca, de 11 luni, nu a mai primit niciun ban de la Metrorex.

Potrivit declaratiilor staff-ului managerial, situatia lichiditatilor este catastrofala. Din luna iulie 2005, nu a mai fost efectuata nicio plata catre Alstom, compania creditand toata activitatea. Metrorex are plati restante din ultimele 10 luni de activitate, dar si din primii doi ani de contract (2004-2005).