Presedintele Consiliului Judetean Vrancea, Marian Oprisan, va fi judecat pentru abuz in serviciu, utilizarea creditelor in alte scopuri decat cele pentru care au fost acordate, fals si uz de fals.

De asemenea, impreuna cu acesta au mai fost deferiti justitiei Mircea Diaconu, vicepresedinte al CJ Vrancea, Valeria Teodorescu, director Directia Economica din cadrul CJ Vrancea, Ion Costeanu, director Directia Tehnica din cadrul CJ Vrancea, Liviu Rusu, sef Serviciu Drumuri si Poduri din Directia Tehnica din cadrul CJ Vrancea, si Valeriu Iacob, diriginte de santier. Acestia sunt invinuiti de complicitate la abuz in serviciu si la folosirea creditelor in alte scopuri decat cele pentru care au fost acordate, precum si fals intelectual.

Licitatie in familie

Potrivit procurorilor anticoruptie, in cursul anului 2004, CJ Vrancea a primit 1,9 milioane de dolari din partea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului pentru pietruirea drumurilor comunale din judetul Vrancea. Comisia de licitatie numita de Oprisan a selectionat si a atribuit lucrari de constructie unor firme neeligibile, conduse de apropiati ai sai, si anume: SC Aispa Stars 95 SA, al carei patron este omul de afaceri Corneliu Prunache, SC Top Media SRL, patron Vasile Graur, fratele Valeriei Teodorescu, si SC Utilaj Construct SA, al carei patron este Mihaiuc Vasile.

Procurorii sustin ca cele trei firme nu dispuneau nici macar de utilajele necesare efectuarii acestor lucrari si, mai mult, firma SC Top Media SRL este o firma fara sediu si fara angajati.

Totusi, aceste societati au contractat lucrari de asfaltare pentru 41 de drumuri comunale dintre care o parte erau deja asfaltate, iar pe altele nu s-a executat nici un fel de lucrare.

Cu toate acestea, banii au fost incasati, Oprisan grabindu-se sa bage banii in conturile firmelor la doua-trei zile dupa incheierea contractelor. Pe cele cateva drumuri pe care au fost executate, lucrarile s-au dovedit a fi de proasta calitate si efectuate fara proiecte tehnice, mai spun procurorii.

De asemenea, in cazul a numeroase lucrari nu au existat inspectori (diriginti de santier) autorizati de Inspectoratul de Stat in Constructii, cum impunea legea. Mai mult, 18 drumuri comunale nu au fost supravegheate si verificate de nicio persoana autorizata.


Despre autor:

Sursa: Realitatearomaneasca.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.