Romania va beneficia de 1.200 de kilometri de autostrada pana in 2012. Cel putin asa sustine ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Gheorghe Dobre, care spune ca vor exista trei etape de operare. "Urmeaza sa avem in diferite stadii de executie circa 380 de kilometri de autostrada in 2006, 540 de kilometri in 2007 si peste 800 de kilometri in 2008", a declarat seful MTCT.

Bucuresti - Brasov, 1,6 miliarde euro

Ministrul a declarat ca in 2007 vor incepe lucrarile si la centurile de la Arad, Timisoara si lucrarile pe tronsonul Cernavoda - Constanta de pe Coridorul IV Pan-European. Pe sectorul Deva - Orastie, de pe acelasi coridor IV, lucrarile vor incepe la sfarsitul acestui an, iar in 2007 sau 2008 la tronsonul Nadlac - Arad. Romania va incepe in acest an lucrarile la autostrada Bucuresti - Brasov, in valoare de 1,6 miliarde de euro, din surse bugetare.

Lugoj - Orastie, ultimul tronson din proiect

De asemenea, in acest an vor continua lucrarile la autostrada Brasov - Bors, de peste 415 kilometri, la care se adauga Autostrada Bucuresti - Pitesti, de peste 100 de kilometri, si Coridorul IV pe sectorul dintre Bucuresti si Constanta cu o lungime de aproximativ 230 de kilometri. Totodata, se vor afla in executie alte tronsoane de pe traseul Coridorului IV / Pitesti - Sibiu - Deva - Orastie - Arad - Nadlac -Timisoara. Directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale, Liviu Danboiu, a declarat pentru Rompres ca, pe acest coridor, in 2011, ar trebui finalizate urmatoarele: sectorul Nadlac - Arad, apoi, in 2009, tronsonul Arad - Timisoara, de pe acelasi coridor IV, Timisoara Lugoj se va finaliza in 2010, iar la tronsoanele Lugoj - Deva si Deva - Orastie se vor incheia lucrarile in 2011, respectiv 2010.

Probleme cu procedurile

Citeste si:

"Circa 30 - 40 de kilometri de autostrada sunt finalizati in aproximativ trei ani. Noi am mai avut probleme la proceduri, pe care le-am scurtat pentru ca altfel ne-am fi trezit ca nu avem finantare asigurata pentru multe proiecte atunci cand soseau fondurile, fie europene, fie obtinute din credite comerciale", a spus Gheorghe Dobre.

In acest an sunt in executie 382,6 kilometri de autostrada pe tronsoanele Drajna - Fetesti - Cernavoda, varianta de ocolire Sibiu, autostrada Transilvania pe tronsoanele Campia Turzii - Gilau, Suplacu de Barcau - Bors, varianta de ocolire Pitesti si autostrada Bucuresti - Brasov. Se vor afla in executie circa 1.773 de kilometri de drum national si 83,3 kilometri de variante ocolitoare - Timisoara Nord, Craiova Nord, Cluj-Napoca, Ploiesti Vest si centura de Nord a Bucurestiului. De asemenea, ministerul va investi sume importante pentru realizarea de variante de ocolire.

Supliment de 100 milioane euro, pentru autostrada Transilvania

Ministerul Transporturilor ar putea aloca suplimentar inca 100 milioane de euro pentru lucrarile din 2006 la autostrada Transilvania (Brasov - Bors), a adaugat Gheorghe Dobre. "Avem capacitatea de a aloca inca 100 de milioane de euro pentru lucrarile din acest an la autostrada, dar asta depinde de capacitatea constructorului de a cheltui suma alocata deja", a spus ministrul Transporturilor. Deja au fost alocati, dintr-un credit comercial incheiat cu Raiffeisen Bank, circa 100 milioane de euro. "Daca firma cheltuieste banii alocati, noi le vom mai da bani, tot dintr-un credit comercial. Le-am facut deja propuneri in avans sa-si faca planul de lucrari pentru inca 100 milioane de euro", a aratat ministrul Dobre.

Reprezentantii Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului si cei ai companiei americane Bechtel au incheiat negocierile privind constructia autostrazii Transilvania la sfarsitul lui 2005, dupa ce au fost aduse clarificari asupra modelului scrisorii de garantie, compania americana intelegand ca scrisoarea trebuie sa fie conforma cu legislatia romaneasca.