O barfa publicata in urma cu trei saptamani a avut darul sa-l enerveze foarte tare pe viceprimarul Razvan Murgeanu. Nu faptul ca scriam ca zvonul Razvan Murgeanu va fi viitorul ministru al Transporturilor prinde tot mai multa coaja, l-a scos din pepeni pe viceprimar; ci acela ca, daca se va confirma si Murgeanu se va intoli in caftanul de demnitar, inseamna ca intreprinderile mici si mijlocii din domeniul semnalizarii drumurilor ne pot pupa din mers si sa plece cat vor vedea cu farurile de ceata.

Si asta pentru ca locul lor va fi luat de toate ciurucurile cu care a lucrat Murgeanu la Primarie, incepand si sfarsind cu Comex Rom, firma care a plantat stalpisori si separatoare de sens, adica firmulita de apartament a lui Andrei Popovici, care va deveni amanta oficiala a viceprimarului. Care este aceeasi cu firma care ne-a umplut orasul de toalete ecologice. Cum a reactionat Murgeanu? A pus mana pe telefon si l-a imbarligat pe cel mai credul coleg al nostru, Mircea Toma, caruia i-a facut capul calendar ca noi mancam rahat.

Suntem in masura sa va demonstram cine mananca, de fapt, rahat si care este relatia reala a lui Murgeanu cu Popovici.

Pe 13 ianuarie 2003, Primaria Municipiului Bucuresti (PMB) a incheiat contractul cu firma Comex Rom, a lui Andrei Popovici, pentru plantarea toaletelor ecologice in Bucuresti. Toaletele au navalit ca tatarii, sufocand cele mai frumoase zone ale orasului. Cele 1.200 de cacastori sunt intretinute cu 6,9 euro/zi. Repartitia lor selectiva este: 116 bucati in parcuri; 104 in cimitire, din care 10 la Cimitirul Straulesti 2 si 10 la Cimitirul Bellu; 83 in curtile bisericilor; 26 pe langa teatre si alte zone ale domeniului public; 14 pe o distanta de nici un kilometru, intre Arcul de Triumf si Bdul Aviatorilor; 13 la Muzeul Satului; 14 la Gradina Zoologica.

In Gradina Cismigiu exista doua grupuri a cate zece toalete, una langa alta. Daca inainte vreme te puteai scapa pe tine in Bucuresti, ca n-aveai unde sa te usurezi, astazi iti trebuie o populatie de 10 milioane de locuitori in loc de vreo doua si ceva, cat are Capitala, pentru a potoli foamea si setea enormului sau numar de cacastori, poate cel mai mare din lume. Ar trebui ca fiecare bucurestean sa fie inzestrat cu zece anusuri si douazeci de uretre pentru a face fata unei asemenea pofte de dejectii de cata dispune neostoita armada a lui Murgeanu.

Nerusinata valoare a contractului a fost de 7,5 milioane de euro, iar chiria si intretinerea zilnica insfacate de Comex Rom insumeaza 8.400 de euro. Contractul a fost impus de Traian Basescu si asta lasa loc unei speculatii freudiene. Avand in vedere faptul ca marinarii se imbata in porturi pana fac pe ei, si admitand faptul ca Basescu a fost marinar de cursa lunga si s-a imbatat de sute de ori in porturi, si-a jurat sa umple lumea de veceuri, ca sa fie sigur ca o sa nimereasca toaleta cand iese seara de la restaurant, unde lumea se scoala mai nou in picioare cand apare, asa cum a glasuit emotionat doamna Elena Udrea. Razvan Murgeanu, fostul director al Directiei de Utilitati Publice a PMB, a preluat contractul cu tot cu Andrei Popovici, administratorul firmei Comex Rom, cu care este prieten la catarama. Firma Comex Rom are sediul intr-un apartament din Soseaua Stefan cel Mare si detine un capital social de 30.000 de lei noi si 3.513 dolari americani.

Pe 30 ianuarie 2004, Comex Rom a incheiat un contract cu Directia Regionala de Drumuri si Poduri Bucuresti (DRDP), avand ca obiect furnizarea, montarea si intretinerea separatoarelor de sens ale traficului rutier pe DN1 Km, in valoare de 17 milioane de euro, finantat de Banca Mondiala. Criteriul de atribuire a contractului a fost "oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic".

Oferta a fost ca Popovici sa fie sprijinit de cumnatul lui Mitrea, cetateanul francez Pasquale Schaller, care l-a ajutat sa aduca balizele din Franta, desi ingredientele puteau fi cumparate din tara in conditii mult mai avantajoase. Dar Mitrea s-a gandit ca n-ar fi rau daca am mai plati niste taxe in plus si, cu atat mai mult, nu l-ar deranja sa-si mai traga si el niste comisioane la faza asta. Balizele si stalpisorii se puteau fabrica de catre firma romaneasca Vesta, si la cu totul alte preturi, mult mai normale, dar pe care licitatorii din Transporturi au exclus-o mai intotdeauna, cu o suspecta ravna, de la mai toate licitatiile.

In contract scria negru pe alb ca firma Comex Rom se ocupa de instalarea, intretinerea, balastarea cu apa sarata, spalarea, indepartarea vacilor, pisicilor, cainilor si aurolacilor de diverse dimensiuni, striviti si azvarliti pe calea de rulare in sectiunea dintre separatoarele de trafic si trotuar sau acostament, repozitionarea sau, daca este cazul, si inlocuirea separatoarelor de trafic deteriorate de un porc sau un bivol luat pe botul unui bolid. Realitatea este ca pe Popovici l-a durut in saispe de problemele pe care si le asumase si ca de treaba asta s-a ocupat alta institutie, platita din banul public. Directorul Dobre de la DRDP Bucuresti ne-a marturisit ca cu treaba asta s-au imbrobodit cei de la drumuri, pentru care lacusta de apartament Popovici a insfacat 17 milioane de euroi. La doua luni dupa instalarea separatoarelor, balizele si stalpisorii se evaporasera deja, asa ca nu mai aveai ce intretine. Intrebarea e cine ii mai plateste pentru asta, avand in vedere ca s-a semnat un contract pentru cinci ani, din care au mai ramas vreo patru.

Acesta nu este singurul contract ciudat al firmei Comex Rom. Firma lui Popovici si-a adjudecat un tronson de pe Autostrada Soarelui, altul de pe soseaua de centura, plus vreo cateva artere si vene rutiere importante ale Capitalei. Popovici a castigat in conditii dubioase toate licitatiile, desi pretul reperelor rutiere era de trei ori mai mare decat cele oferite de firmele autohtone. Firmele autohtone, cunoscand mai bine situatia, au tras semnalul de alarma ca balizele antiorbire din import, fiind prevazute cu suporti de prindere din duraluminiu, fac aceste repere deosebit de tentante pentru hotomani, dar ele l-au tras si tot ele l-au auzit. Solutia era ca suportii de prindere sa fie facuti din plastic, iar stalpisorii de ghidare sa fie prevazuti cu o folie reflectorizanta, care sa nu mai atraga hoardele de ciorditori de metal. Astazi, Autostrada Soarelui este devalizata de smecheri si pagubele sar la cateva milioane de euro. Daca luam in considerare ca pe un singur kilometru au fost montate cam 900 de balize si peste 1.000 de stalpisori, pierderile devin astronomice.

Paguba este de doua ori mai mare, daca luam in calcul si faptul ca aceste repere rutiere sunt impuse de normele UE, asa ca, mai devreme sau mai tarziu se va relua plantarea acestora, iar DRDP va mai scoate din buzunar inca pe atata. La 24 februarie 2004, Primaria Galati a semnat un contract cu Comex Rom, avand ca obiect serviciile de inchiriere pentru toalete ecologice mobile si de intretinere a acestora, in valoare de doua miliarde si jumatate de lei vechi. La 9 iulie 2004, Primaria Bucuresti ofera Comex Rom un contract atribuit prin negociere cu o singura sursa, avand ca obiect instalarea si intretinerea a 50 de toalete ecologice pentru persoanele cu handicap. Pretul contractului este de peste 600 de mii de lei cu TVA pe zi, pentru fiecare gura de foc de cacastoare instalata si aflata in functiune. Durata contractului este pana la 17 decembrie 2007.

Asta, in conditiile in care mai toate firmele care s-au intovarasit cu Primaria Capitalei pot zice ca l-au prins pe Murgeanu de picior, daca au semnat contracte pe un an de zile. Pe 10 ianuarie 2005, Regia Autonoma de Transport Bucuresti a semnat un contract cu societatile Mari Vila Com si Comex Rom, in vederea modernizarii caii de rulare pe strazile Anghel Moldoveanul, Tudor Gociu si Actiunii, in valoare de 1.253.004 de euro. La 7 martie 2005, Regia Autonoma de Transport Bucuresti mai semneaza un contract cu societatile Mari Vila Com si Comex Rom, pentru lucrarile de reabilitare a caii de rulare pe Calea Ferentari si Prelungirea Ferentari de la Calea Rahovei si Bucla Zetari, in valoare de 4.000.000 de euro.

Legea 212 din anul 2002, privind achizitiile publice, interzice incheierea unor contracte pe o perioada mai mare de un an. In cazul lui Popovici, legea nu se aplica, deoarece: Popovici a semnat primele contracte cu Basescu, care a patit estimp ce-a patit, ajungand presedintele tarii; legatarul contractului este viceprimarul Murgeanu, care are un cvadruplu handicap: a fost subalternul lui Basescu la Primarie, care a ajuns seful lui de tara; este subalternul ministrului Vasile Blaga, presedintele organizatiei Bucuresti a PD, care este subalternul lui Basescu; este prietenul de-o viata al lui Andrei Popovici, cu care a semnat contracte Basescu; risca sa ajunga ministrul Transporturilor si sa deruleze pe mai departe contracte cu Popovici, in urma deciziei lui Basescu.


Despre autor:

Academia Catavencu

Sursa: Academia Catavencu


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.