In Costinesti, milul uscat pe alei si faleza rupta exact in mijloc, pe malul lacului, tin inca vie amintirea viiturii inalte cit casa, de anul trecut. "E musai sa nu se mai cunoasca nimic din ce-i aici cind incepe sezonul, pe 1 mai", e pus pe fapte dirigintele de santier, Stan Munteanu. Proiectul de "amenajare complexa pentru atenuarea viiturilor si refacerea plajei si falezei" a facut din Costinesti un santier unde muncitorii trag la foc continuu, ca sa le fie bine turistilor, la vara. Aproape 200 de miliarde de lei au iesit din vistieria Fondului de Mediu si de la bugetul de stat pentru acest proiect inceput in decembrie 2005 si programat sa se incheie in decembrie anul acesta.
Cum ajungi la epava fara sa inoti
Desi plaja din statiune e acoperita aproape complet de stabilopozi si de drumuri special create pentru basculante, primarul Traian Cristea nu-si face griji pentru turistii de la vara. "Vor fi doua diguri pentru combaterea eroziunii, iar plaja va fi reamenajata", spune el. Unul dintre aceste diguri va face legatura intre mal si celebra epava, accesibila pina acum doar expertilor in inot. "Te duci si tu cu gagica sa bei o bere pe epava", viseaza un muncitor. "Din pacate, nu ai ce face cu vaporul. La Revolutie, au venit cu elicopterele si l-au bombardat, au zis ei ca acolo se ascundeau teroristii. E ciuruit tot!", nu prea crede primarul in realizarea visului muncitorului.
Obeliscul, de la 12 la 18 metri
Noul obelisc din Costinesti va fi ridicat pe locul in care inaintasul sau a fost rapus de viitura. "Dimensiunile vor fi mai mari, cel vechi avea 12 metri inaltime, cel nou va avea 18. Formele sale de baza vor fi aceleasi, dar contururile sint mai fin lucrate", spune arhitectul Doru Ana, care se ocupa de executia proiectului. "In jur vor fi terase si bancute pentru programul de noapte al tinerilor, ca sa se giugiuleasca", ride primarul Cristea. Autorul noului obelisc, profesorul Demeter Wilhelm, spune ca cel vechi, construit prin 1970, a fost initial doar un semnal de tabara. "Se mai numea si Foarfeca. In timp, si-a capatat renumele si a devenit un simbol", spune el.
Blindajul anti-inundatii aduce portul
Munca cea mai grea e la diguri. "Am plecat de la mal pe 15 ianuarie, dar cu cit inaintam in larg, cu atit merge mai greu", spune subinginerul Fedot Vartolomei, care are grija ca basculantele sa descarce corect, in apa marii, piatra adusa de la 60 km distanta. Cele doua diguri, unul de 90 de metri lungime, celalalt de 260, vor proteja statiunea, dar vor crea si un mic port pentru ambarcatiuni de agrement, intins pe un hectar, dupa cum spune primarul Traian Cristea. Lacul din Costinesti va comunica direct cu marea, printr-un canal care trece exact pe unde si-a facut loc si viitura, astfel ca se va putea iesi cu barca de pe lac direct in valuri.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Mașina fostului campion de Formula 1 Ayrton Senna, scoasă la vânzare. Cât...
Sursa: wall-street.ro