Directia de Investigare a Fraudelor din cadrul IGPR a inaintat catre Parchetul General dosarul privind un contract de vanzare-cumparare intre CFR S.A. si o societate comerciala din Bucuresti, cu propunere de declinare a competentei in favoarea DNA. Reprezentantii Companiei Nationale de Cai Ferate CFR S.A. au incheiat cu o societate comerciala din Bucuresti un contract de vanzare-cumparare avand ca obiect achizitionarea si instalarea unui sistem de monitorizare a 100 km liniari de traseu de cale ferata, la pretul de 650 USD/km.

Desi valoarea contractului este de 65.000 USD, in perioada 2001-2003 societatea comerciala a emis facturi fiscale evaluate la 1,4 milioane USD, pentru lucrari pe care nu le-a executat pe raza regionalelor de cai ferate, iar conducerea CFR S.A. a achitat aceasta suma fara respectarea prevederilor legale, creand astfel un prejudiciu in valoare de 49.856.735.093 lei vechi.

Potrivit anchetatorilor, din primele cercetari a rezultat ca reprezentantii CFR SA pot fi trasi la raspundere pentru abuz in serviciu in forma calificata. Fosta conducere a CFR SA este cercetata intr-un nou dosar, pentru un prejudiciu de peste 1,4 milioane dolari prin achitarea catre o societate comerciala a unor sume pentru lucrari neefectuate, a informat, duminica, Inspectoratul General al Po-litiei Romane.

Potrivit legii, dosarul a fost inaintat catre Parchetul Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cu propunere de declinare a competentei in favoarea DNA. Cu doua saptamani in urma, politistii au trimis procurorilor un dosar penal in care fosta conducere a CFR SA este acuzata ca, in 2002, a rambursat abuziv un credit de peste 134 miliarde lei, din fonduri alocate de catre Banca Europeana de Investitii.


Potrivit unui comunicat al Inspectoratului General al Politiei Romane, in 14 octombrie, Directia de Investigare a Fraudelor a finalizat cercetarile in dosarul penal privind rambursarea abuziva, de catre fosta conducere a Companiei Nationale de Cai Ferate CFR SA, in cursul anului 2002, a unui credit in valoare de 134,5 miliarde lei, contractat de Societatea de Administrare Active Feroviare SAAF SA de la o banca comerciala.Dosarul a fost inaintat Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de urmarire Penala si Criminalistica, in vederea declinarii competentei in favoarea DNA.

Citeste si:

In urma cercetarilor efectuate s-a stabilit ca, la data de 18 februarie 2002, intre respectiva banca comerciala, in calitate de cedent, CFR SA, in calitate de cesionar, si SAAF SA, in calitate de debitor cedat, a intervenit un contract de cesiune, conform caruia societatea bancara cesioneaza CFR SA drepturile si obligatiile rezultate din contractul de credit si contractele de garantie aferente, incheiate cu SAAF, cesionarul obligandu-se sa achite cedentului debitul SAAF in suma de 134,5 miliarde lei.

Conform sursei citate, din actele premergatoare desfasurate in cauza a rezultat ca, prin preluarea datoriei inregistrata de banca comerciala fata de SAAF SA, CNCF CFR SA nu a avut decat rolul de a finanta SAAF, fara a urmari realizarea unui beneficiu, incalcandu-se astfel prevederile Statutului CNCF CFR SA, care stipuleaza ca "scopul CFR reprezinta realizarea de profit, prin gestionarea pe principii comerciale a infrastructurii feroviare", iar contractul de cesiune in cauza a fost semnat de catre persoane din conducerea CFR, fara aprobarea Consiliului de Administratie.

Ulterior, in scopul realizarii creantei fata de SAAF SA, conducerea CNCF CFR SA a acceptat preluarea unui numar de vagoane de calatorie functionale. Cu toate ca respectivele vagoane nu au fost inregistrate in evidenta mijloacelor fixe ale CNCF CFR SA, figurand si in prezent in patrimoniul SAAF SA, acestea au fost valorificate ca fier vechi de catre fosta conducere a CFR SA in perioada 2002-2004, fara respectarea prevederilor legale.Totodata, plata debitului cedat in valoare de 134,5 miliarde lei a fost dispusa de catre fosta conducere a CNCF CFR SA din fonduri alocate de catre Banca Europeana de Investitii, in urma contractarii de catre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului a unui imprumut extern.