Executivul a aprobat, in sfarsit, hotararea prin care s-a stabilit noul termen de punere in circulatie a pasapoartelor biometrice, acesta fiind prelungit cu sase luni, de la 1 ianuarie la 1 iulie 2008. Asa cum am mai scris, masura s-a impus din cauza intarzierilor determinate de numeroasele contestatii privind procedura de atribuire a documentelor.
HG 577 a fost elaborata de Guvern in urma articolelor aparute in presa centrala care incriminau intentia acestuia de a desemna fara licitatie societatea care urma sa produca pasapoartele biometrice. Termenul prevazut initial era 1 ianuarie 2007. Atunci s-au precalificat UTI Systems Romania in parteneriat cu Imprimerie Nationale France si firma germana Bundesdruckerei Gmbh. Dupa mai multe contestatii depuse de alti participanti la licitatie si a dezvaluirilor conform carora firma germana era aproape in pragul falimentului, licitatia a fost sistata si reluata dupa alte modificari facute de Guvern in privinta termenelor. Dupa ultima astfel de modificare, termenul prevazut de HG a fost 1 ianuarie 2008.
Acesta nu a putut fi insa respectat din cauza contestatiilor depuse de De La Rue Identity Systems, de catre Francois-Charles Oberthur Fiduciaire si de catre SC Zetes SA. Primele doua contestatii au fost conexate si respinse de CNSC ca urmare a neconformarii la obligatia impusa de acesta, cea depusa de catre SC Zetes SA fiind neacceptata pentru ca a fost introdusa tardiv.
Contractul pentru realizarea pasapoartelor electronice are o valoare estimata la 77,3-89,2 milioane euro si il va obliga pe ofertantul castigator sa furnizeze minimum 2.085.000 documente - cu posibilitate de extindere pana la cel mult zece milioane de bucati - echipamente si produse IT necesare personalizarii, precum si sa asigure servicii de pregatire, mentenanta si suport pentru punerea in circulatie a documentelor.
Conform anuntului de participare la licitatie, ofertantii trebuie sa depuna o oferta de baza, cu respectarea cerintelor din documentatie, asumandu-si obligatia de compensare a cel putin 80% din valoarea contractului de achizitie.
Derularea procedurii de achizitie cuprinde introducerea imaginii faciale, urmand sa se aiba invedere si introducerea impresiunilor digitale, se arata in anuntul RA-APPS.