In ultimii ani, piata cardurilor de credit din Romania a cunoscut cresteri spectaculoase, acestea devenind din ce in ce mai populare cu fiecare an.
Un segment aflat in plina dezvoltare il reprezinta cardurile co-branded.
Acestea sunt ofer
In ultimii ani, piata cardurilor de credit din Romania a cunoscut cresteri spectaculoase, acestea devenind din ce in ce mai populare cu fiecare an.
Un segment aflat in plina dezvoltare il reprezinta cardurile co-branded.
Acestea sunt oferite atat de banci, cat si de catre Institutii Financiare Nebancare in colaborare cu anumiti parteneri (benzinarii, companii aeriene, lanturi de magazine etc.) si confera posesorilor anumite avantaje la achizitionarea produselor/serviciilor acestor companii.
Cardurile co-branded imbina cu succes caracteristicile cardurilor de credit clasice cu ofertele promotionale, scopul fiind fidelizarea clientilor.
Desi exista o multitudine de astfel de carduri pe piata, fiecare dintre ele se adreseaza numai unei categorii de clienti. Astfel, exista un tip de card pentru aproape fiecare tip de achizitie de la cumparaturi alimentare la plata facturilor, alimentarea cu carburanti, achizitionarea de mobila, cosmetice, echipamente IT, muzica, plata biletelor de avion etc.
Majoritatea cardurilor co-branded pot fi folosite si ca linii de credit care permit retragerea de numerar de la ATM-uri avand utilizare internationala online sau offline, si ofera posesorilor posibilitatea rambursarii in rate, precum si perioade de gratie pentru cumparaturile achitate prin intermediul lor.
Beneficiile specifice variaza in functie de emitenti si cuprind oferte promotionale, programe de loializare, reduceri pentru anumite produse sau servicii, mergand pana la asigurari de viata oferite gratuit sau garantii tehnice pentru produsele achizitionate.
Alegerea cardului se va face preponderent subiectiv, in functie de stilul de viata al utilizatorului, insa cardurile co-branded nu se exclud reciproc, asa cum este cazul cardurilor de credit clasice.
Concret, daca fac cumparaturile la un supermarket voi alege un card care imi confera beneficii pentru acel magazin, daca sunt abonat la o retea de telefonie sau televiziune voi opta pentru un card care imi ofera avantaje vis-a-vis de acea companie, daca imi alimentez masina la un anumit lant de benzinarii voi alege unul ce-mi asigura reduceri la achizitionarea de carburanti, si lista poate continua cu o larga paleta de bunuri si servicii.
In final, daca doresc beneficii pentru toate aceste aspecte, le voi alege pe toate, desigur, in limita permisivitatii veniturilor.
Totusi, pentru aceia interesati de o comparatie obiectiva, aceasta se poate face in ceea ce priveste rentabilitatea (dobanzi, comisioane) raportata la beneficiile aduse.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.