Dupa ce au schimbat, prin intermediul presei, replici extrem de dure, Marilyn Manson si Alice Cooper vor cinta in premiera mondiala pe aceeasi scena.

A fost nevoie de o serie de negocieri cu agentii rock-starurilor, pentru ca organizatorii B’ESTIVAL-ului sa convinga cele doua vedete sa cinte in aceeasi seara, pe 1 iulie, pe scena de linga Romexpo.

Ineditul evenimentului atrage chiar si fani din Statele Unite, curiosi sa-i vada pe cei doi cintareti care si-au aruncat vorbe grele acuzindu-se de satanism sau de lipsa de originalitate.

Marilyn Manson si Alice Cooper vor fumapipa pacii la Bucuresti, pe 1 iulie Cei doi vor cinta in cadrul festivalului B’ESTIVAL, pe 1 iulie. Antipatia reciproca a celor doi este de notorietate, mai ales pentru ca au facut adesea schimburi de replici taioase prin intermediul presei. Cooper l-a acuzat pe Manson ca nu este altceva decit un epigon al sau. Organizatorii de la B’ESTIVAL au gestionat impecabil negocierea cu agentii celor doi, convingindu-i, intr-un final, sa faca abstractie de toate tachinarile si de antipatia reciproca si sa performeze in cadrul aceluiasi show. „Negocierile au avut loc in etape. Initial, i-am convins sa cinte amindoi pentru B’ESTVAL, dar in zile diferite. Apoi s-a stabilit ca vor cinta in aceeasi seara, pe scene separate. In faza finala, au fost de acord sa cinte pe aceeasi scena, mai intii Alice Cooper, si apoi Marilyn Manson", explica Dragos Chiscoci, Communication Manager la Emag!c Entertainment. Fanii americani ai celor doi rockeri vor veni la Bucuresti special pentru aceasta premiera. Agenti provocatori

Atit Alice Cooper, cit si Marilyn Manson au incercat prin toate metodele sa atinga zonele sensibile ale contemporaneitatii. Cei de la Alice Cooper au aparut pe scena muzicala undeva pe la sfirsitul anilor ’60 si s-a spus adesea despre ei ca au „batatorit cararea pentru cei ca Marilyn Manson". Solistul Vincent Furnier a fost vectorul de imagine al trupei, identificat total cu acest nume, pe care, de altfel, l-a preluat si in actele de identitate. Versurile sale au bagat isteria in milioane de parinti din toata lumea si au intrat adesea cu bocancii in tabuuri ca necrofilia („I Love The Dead"), violenta („Dead Babies") si patologia mentala („The Ballad Of Dwight Fry"). Performantele sale scenice se incheiau, nu de putine ori, cu papusi dezmembrate, trase in teapa, decapitate sau ghilotinate, si scene de automutilare. Cam la 20 de ani distanta, Marilyn Manson stabileste trendul celebritarian, ca reactie la miscarea grunge. Fiecare membru al trupei a adoptat un nume de scena compus din prenumele unui idol american si numele unui criminal in serie (Marilyn Manson, Daisy Berkowitz, Ginger Fish) si au facut misto de tot ce avea America mai sfint la momentul respectiv. Versuri precum „I Don’t like the drugs/ But the drugs like me", „Sex, sex, sex and don’t forget the violence", „Be obscene, be, be obscene/ Be obscene, baby, and not heard", „ I fuck you because you’re famous/ I fuck you for your money/ I fuck you to control you" si altele din acelasi registru au crescut nivelul de adrenalina pustilor care foloseau din ce in ce mai multa pudra de obraz in culori cadaverice si fard de ochi negru. Look-ul glamoros si comportamentul scenic dus la extrem (inclusiv automutilarea) nu au facut altceva decit sa trezeasca noi forme de fanatism.

Cuviosii „satanisti"

Intr-un interviu acrodat revistei online KNAC.com, Alice Cooper afirma ca, la mijlocul anilor ‘80, a reusit sa scape de meteahna alcoolului printr-o „interventie divina". „Cred, sincer, ca am fost complet vindecat. A fost un miracol si doar asa pot sa-mi explic ce s-a intimplat", povesteste rockerul. Cooper abordeaza tema crestinismului tintindu-l cu sageti otravite pe Marilyn Manson. „Cred ca albumul lui Manson, «AntiChrist Superstar», ma viza direct", marturiseste batrinul vocalist. „Mi se pare ca, in tinerete, Marilyn a avut parte de o experienta crestina nefericita si banuiesc ca a avut legaturi cu niste crestini, mai putin crestini, care au avut o influenta proasta asupra sa", arata Cooper. Cind vine vorba despre diavol, rockstarul declara ca tentantia Necuratului trebuie luata cit se poate de in serios. „Nu poti sa crezi in Dumnezeu fara sa crezi si in diavol. Dumnezeu este atotputernic si controleaza viata fiecarui om. Pe de alta parte, diavolul este un personaj cit se poate de real. Daca iti inchipui ca este doar mitologie, vei fi prima sa tinta, pentru ca asta doreste Satana: sa fie un mit". Intrebat de revista online Beliefnet.com in ce crede de fapt, Manson raspunde ca, desi lumea il considera un „adept al diavolului", el crede in Dumnezeu. Doar ca obiectul credintei sale nu coincide cu cel al teologilor, pentru ca „nimeni nu poate avea copyrightul pentru ceea ce inseamna Dumnezeu", explica Manson, care crede ca divinitatea este acea forta pe care o simte cind com-pune muzica sau picteaza un tablou.

Lansare MM Dupa o pauza de patru ani, Marilyn Manson lanseaza un nou album, „Eat Me, Drink Me", care va cuprinde 13 piese noi, va fi complet diferit de tot ce a scos pina in prezent. „Am muncit toata viata sa ajung la acest album", a declarat Marilyn Manson despre „Eat Me, Drink Me", care urmeaza sa fie lansat la inceputul lunii iunie. „Ca artist, trebuie sa te transformi in permanenta, pentru ca altfel nu poti continua, iar acest album reflecta cea mai mare transformare a mea. Nu este un album patetic, cu piese despre suferinta mea, dar cred ca mesajul va ajunge la mai multi oameni in moduri diferite, datorita aspectului sau profund uman", a completat Manson. Videoclipul pentru primul single de pe album, „When The Heart Guides The Hand", va fi regizat de James Cameron. Pentru realizarea sa se va folosi un efect special 3D, astfel incit sa poata fi vazut fara ochelari speciali.