Postul muzical TV K-lumea a primit joi seara al treilea botez. O data cu noul nume, canalul s-a pricopsit si cu modificari de forma si de fond.

La trei ani de la debutul in eterul autohton, Kiss FM a nasit un canal de muzica omonim, care emite de doua zile pe frecventa TV K-lumea. Postul care plutea in deriva de citiva ani a fost achizitionat in luna august de trustul de presa Scandinavian Broadcasting System (SBS), proprietar in Romania al Prima TV, Kiss FM si Magic FM. Valoarea tranzactiei a fost estimata la 3,5 milioane de euro. Lansarea Kiss TV a avut loc joi seara in Kristal Glam Club, avindu-i ca gazde pe Circotasii realizatori ai matinalului de radio, iar ca invitati personalitati din lumea artistica, manageri de case de discuri si reprezentanti ai presei.

Borat la Kiss TV

Principala noutate cu care vine Kiss TV este faptul ca ponderea muzicii autohtone va scadea in favoarea celei internationale, 80% hituri straine si 20% romanesti fiind raportul propus de noua politica a postului. Spre deosebire de TV K-lumea, care functiona ca o rampa de lansare pentru artistii autohtoni, Kiss TV va difuza exclusiv piese de notorietate pe piata muzicala, renuntind la statutul de „fabrica de hituri". „Kiss Coffee Break", „Kiss by Night", „Kiss by Kiss" (program de dedicatii interactiv, fara prezentator) sau „Kiss’n’Dance" sint doar citeva dintre emisiunile cu care tinerii, care formeaza publicul-tinta, se vor delecta. Totodata, doua dintre vocile cu care ascultatorii radioului sint deja familiarizati vor fi prezente si pe micul ecran. Cristi Nitu, realizatorul topului din eter, semneaza la sfirsit de saptamina clasamentul celor mai bune 40 de piese difuzate de Kiss TV.

Colegul sau, Virgil Batista, DJ la radio, se va ocupa de grupajele informative „Kiss Blitz", cinci pe zi, de luni pina vineri. Cireasa de pe tort este emisiunea „Ali G Show", programata simbata de la ora 18.00 si realizata de Sacha Baron Cohen, cunoscut mai nou pentru controversatul rol Borat si numit de presa britanica „briliantul comediant" sau „monumentalul umorist".

Un motiv de lauda pentru Kiss TV il constituie si faptul ca este prima televiziune muzicala din Romania complet digitala. Grupul de presa nu este la prima incercare de a transfera un brand celebru in FM pe micul ecran. The Voice, un post de radio danez apartinind SBS, a dat numele unei televiziuni de succes, care a cucerit mai apoi si publicul suedez, finlandez si norvegian.

TV K-lumea, lider de piata

In luna octombrie, lider de audienta pe nisa canalelor de muzica autohtone a fost TV K-lumea, cu aproape 12.000 de telespectatori pe minut, in timp ce MTV a adunat in jurul televizorului 8.000 de persoane, iar U TV aproximativ 4.000. Atomic TV, asa cum s-a numit initial postul devenit astazi Kiss TV, a patruns pe piata media din Romania in urma cu sapte ani, insa dupa numai 12 luni de emisie a intrat in impas financiar, ceea ce a dus la demisii, iar mai tirziu la scoaterea lui la licitatie. Astfel, in 2003, canalul a fost cumparat de Nicolae Serb si a fost rebotezat in TV K-lumea, sigla sub care a renascut si a fost vindut trustului scandinav. Piata canalelor muzicale din Romania asteapta in 2007 investitii intre 3,5 si 4 milioane de euro, reprezentantii Kiss TV promitind ca vor arunca in joc 40% din aceasta suma.