Alexandra Ionita a ales "Eu nu" de Samuel Beckett. Catalin Babliuc a ales "Fres" de Cristian Neagoe. Anis Doroftei si Ciprian Almasan au venit la Gala Tanarului Actor de la Mangalia cu "Telegrama" de Aldo Nicolai, Silviana Visan, cu "Ana Bodea - Sudo
Alexandra Ionita a ales "Eu nu" de Samuel Beckett. Catalin Babliuc a ales "Fres" de Cristian Neagoe. Anis Doroftei si Ciprian Almasan au venit la Gala Tanarului Actor de la Mangalia cu "Telegrama" de Aldo Nicolai, Silviana Visan, cu "Ana Bodea - Sudor electric", de Ecaterina Oproiu, iar Toni Tecuceanu, cu "Groparul" dupa o idee a scriitorului aradean Vasile Leac.
Ca de obicei la ultimele editii ale Galei HOP (organizata de Uniter, Ministerul Culturii si Cultelor si Primaria Mangalia), care-a inceput vineri si s-a incheiat luni seara, principala tema de discutie - formala (la traditionala intalnire de luni dimineata) si informala, in pauzele concursului - a fost invazia de texte cu continut vulgar in repertoriul tinerilor concurenti. Cel mai criticat dintre concurenti a fost Catalin Babliuc (interpretul lui Dominic in "Cum gandeste Amy", regia Catalina Buzoianu, la Teatrul Mic), a carui optiune repertoriala ("Fres") abunda in referiri la organe genitale, desi Babliuc s-a dovedit un actor sensibil la nuante si lipsit de morbul sublimului cu orice pret.
Iarasi in nota obisnuita, multe dintre textele de la proba libera a concursului individual aveau ca subiect conditia actorului, din perspectiva cat mai autoreferentiala (vezi sus-pomenita "Telegrama", dar si "Rezervatia de umbre" de Dorina Haragus, interpretata de Adina Suciu).
Proba obligatorie (de cinci minute) a reprezentat-o anul acesta prelucrarea unor texte din "Ghidul nesimtitului" de Radu Paraschivescu. Nu se stie cum - caci cartea are peste 150 de pagini si suficient de multe capitole - doua au fost situatiile preferate cu precadere de concurenti (si care au revenit obsedant): nesimtitul la plaja si nesimtitul de la bloc, cu variatiuni, intr-un final foarte mici. Cel mai bine au rezolvat scenic problema concurentii care au apelat la parafraze ale temei lui Paraschivescu, de pilda Bogdan Saratean, cu lectia lui despre cum poti deveni nesimtit.
In aceasta parte a competitiei, tot o tinta a nemultumirii critice (desi primit cu aplauze de publicul mangaliot) a fost Toni Tecuceanu, cu improvizatia sa pe tema nesimtitului VIP, personajul-referent fiind de asta-data Gigi Becali (anul trecut, Tecuceanu, un bun actor de "stand-up comedy", se jucase de-a Adrian Nastase, Ion Iliescu et co.).
Si din nou, in nota obisnuita, actritele s-au remarcat la aceasta gala mult mai putin decat actorii (poate cu exceptia, pana luni seara, a Ionelei Nedelea, absolventa anul acesta la Targu Mures).
La grup, s-au inscris in concurs doua spectacole de teatru-dans (practic), "Vor mai inflori florile in noroi?", dupa "Victimele datoriei" de Ionesco, si "Mainilor tale", dupa "Nunta insangerata" de Garcia Lorca, docudrama "A saptea kafana" de Dumitru Crudu, Mihai Fusu si Nicoleta Esinencu, "Fuck you, Eu.ro.Pa!" de Nicoleta Esinencu, jucata de Cristina Uja si Lidia Uja, si "O statie" de Peca Stefan, cu Irina Duta si Toma Cuzin (regia Carmen Lidia Vidu).
Luni seara, dupa concurs si in timpul deliberarii juriului, Ion Caramitru si Johnny Raducanu au oferit un recital, sub numele "Dialoguri si fantezii in jazz".
Premiile - pentru cea mai buna actrita, cel mai bun actor, cel mai bun grup si unul special, numit "Sica Alexandrescu" - au fost acordate de un juriu alcatuit din Felix Alexa (regizor), Stefan Iordache si Marius Manole (actori), Cristina Modreanu (critic de teatru), Emilia Popescu (actrita). A mai fost acordat Premiul Timica si Premiul "Generatia Asteptata" al ziarului "Cotidianul", partener media al evenimentului.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.