Campania initiata de PE, in contextul alegerilor europene, pentru stimularea participarii la vot se va axa, in Romania, asupra unor teme precum energia, migratia, bugetul si modalitatile de cultivare a plantelor, avand ca target tinerii, femeile, persoanele din mediul rural si pensionarii.

Parlamentul European va desfasura, in contextul alegerilor pentru PE, o campanie de comunicare, pentru stimularea participarii la vot a cetatenilor celor 27 de state membre, bazata pe principiul "optiunii" alegatorului, cu mesajul central "Tu decizi!".

"Un principiu important este faptul ca acest mesaj unitar al campaniei este optiunea sau alegerea. Alegerea pe care o face cetateanul in raport cu multiplele optiuni posibile. Aceasta campanie difera prin cele precedente prin faptul ca nu mai facem apel la datoria civica de a vota, ci facem apel , mai degraba, la capacitatea sau puterea pe care o are cetateanul de a alege, de a opta pentru diverse politici sau optiuni posibile (...) Acest accent pus pe ideea de optiune sau alegere va provoca discutii si poate si polemici, vor exista poate si critici, dar speram sa existe si sprijin si intelegere pentru originalitatea acestei campanii electorale", a declarat Madalina Mihalache, consilier de presa al Biroului de Informare al Parlaementului European in Romania, relateaza NewsIn.

Ea a precizat faptul ca aceasta campanie initiata de PE, "este institutionala, nu este politica, nu este partizana" si va fi focalizata pe teme de impact asupra vietii cotidiene pentru a evidentia importanta alegerilor pentru PE. Astfel, firma de comunicare, Scholz & Friends, angajata pentru realizarea acestei campanii, a venit cu zece teme principale care vor fi promovate: energie si schimbare climatica, piete financiare, siguranta cetateanului, cercetare, bugetul UE, protectia consumatorului, migratie, anti-discriminare, standardizare, surse de energie pentru transport.

Din aceste zece teme, fiecarui stat membru ii revin cate patru, considerate in urma studiilor efectuate a fi definitorii pentru tara respectiva, care vor fi promovate prin panouri publicitare, cu ajutorul unor instalatii tridimensionale. Temele vor fi abordate sub forma unor intrebari menite sa starneasca discutii si o constientizare a alegatorilor asupra importantei alegerilor.

Pentru Romania, cele patru intrebari ce vor fi puse, retoric, din aprilie, electoratului sunt: "De unde ar trebui sa provina alimentele noastre?"-referindu-se la produsele alimentare biloogice, modificate genetic sau cele conventionale; "Ce fel de energie ne dorim?", "Cat de deschise trebuie sa fie granitele noastre?", "Unde ar trebui sa ne investim banii?". Va fi si o campanie de afisaj in transportul public local, inclusiv in reteaua SNCFR.

Totodata, campania va fi sustinuta si prin spoturi TV si radio, personalizate pentru fiecare tara, in 34 de versiuni lingvistice care vor fi prezentate, cu doua saptamani inainte de data alegerilor, prin forma unor jurnale de stiri, avand ca mesaj "Tu decizi care vor fi stirile de maine".

De asemenea, pe langa "mapele, pixurile, insignele adaptate la nevoile publicului din Romania distribuite in numar foarte mare", vor fi organizate, in Romania, opt evenimente pentru tinerii care voteaza pentru prima oara denumite "Primul meu vot European", in centrele universitare de dimensiuni mijlocii precum Craiova, Pitesti, Constanta, Galati, Bacau, avand ca target tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 20 de ani.

Cetatenii vor putea sa comunice mesajele lor catre Parlamentul European prin intermediul cabinelor multimedia, dintre care una va fi prezenta si in Romania, unde alegatorii isi vor putea inregistra un mesaj. Mesajele vor fi afisate in fata Parlamentului European, unde, in acest sens, vor fi montate ecrane gigantice.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.