HRANA ECO - Pia,ta noastr,a este la nivelul celei din Germania de acum 20 de ani
Persoana educata, care vrea un nou stil de viata, civilizat, igienic, sanatos si cat mai natural. Acesta este profilul consumatorului de produse eco de pe la no

HRANA ECO - Pia,ta noastr,a este la nivelul celei din Germania de acum 20 de ani
Persoana educata, care vrea un nou stil de viata, civilizat, igienic, sanatos si cat mai natural. Acesta este profilul consumatorului de produse eco de pe la noi.

In Romania, consumul de produse ecologice reprezinta sub 1% din cel de alimente conventionale, desi creste "frumusel" an de an. Acest nivel este mic comparativ cu cel din Germania si Austria, de exemplu, unde comertul cu mancare organica a ajuns sa reprezinte cam 20%. "Nu cred ca putem considera mare un consum de 20%, insa este mare comparativ cu cel din Romania", a declarat Doru Nica, proprietarul magazinului specializat de produse bioorganice Bio Markt Timisoara.

PORTRET. In viziunea lui Ciprian Lazarovici, director de vanzari la Biosens, firma importatoare de produse ecologice, "portretul robot" al consumatorului bio autohton este: individ cu un grad de cultura ridicat, care vrea sa faca mai mult pentru sanatatea sa, vrea un nou stil de viata, civilizat, igienic, sanatos, dinamic, orientat spre o ingrijire atat corporala, cat si mentala, care sa le confere un confort psihic si fizic sporit, constient de responsabilitatea pe care o avem fata de mediul inconjurator si de lumea in care traim. In general este vorba despre oraseni cu studii superioare, de 25-45 de ani, cu venituri mari. Doru Nica este de parere ca, in general, persoanele care au trecut prin suferinte mari din punct de vedere al sanatatii sunt cele care aleg sa faca un efort financiar mai mare si sa cumpere alimente organice.

COMPARATIE. La noi, "tipul" de cumparator de produse bio abia acum incepe sa se cristalizeze, sa se nasca. Comparativ, in Germania, tara considerata motorul ecologic al Europei, s-au format deja trei categorii distincte de consumatori: bio-interesati, bio-lifestyle si bio-convinsi. "Grupul clientilor bio-interesati reprezinta cam 50% din populatia Germaniei, cu tendinte de crestere spre 80% in 2008. Acesti consumatori isi acopera cam 5% din necesarul de hrana cu produse ecologice si sunt receptivi la informatiile care apar pe piata ecologica. Decizia de cumparare este totusi influentata de pret, de accesibilitatea la produs - distanta fata de magazin, de exemplu -, dar si de constiinta unei alimentatii sanatoase", a declarat Lazarovici. Cumparatorii din categoria bio-lifestyle reprezinta cam 8% din populatia Germaniei. "Este o grupa de consumatori care creste rapid si care detine resurse financiare solide. Necesarul de hrana al acestora este acoperit in proportie de 25% din produse ecologice", a explicat reprezentantul Biosens. Afinitatea acestor consumatori pentru sectorul bio se bazeaza pe interesul pentru sanatate, placere, dar si pe altruism - vor sa incurajeze dezvoltarea pietelor bio, sa-i sprijine pe fermieri. Bio-convinsii sunt "fundamentalistii" modului de viata eco. Circa 75% din alimentele consumate de acestia sunt organice. Ei isi fac cumparaturile numai din magazine de specialitate, unde se pot informa detaliat si pot fi consiliati de un personal specializat in domeniu, sustine Lazarovici.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.