In Raportul comun pentru 2008 privind punerea in aplicare „a programului de lucru Educatie si formare profesionala 2010“, Comisia Comunitatilor Europene apreciaza ca „in majoritatea tarilor sunt in curs de elaborare cadre nationale de calificari, care sunt asociate cu instituirea unui cadru european de calificari in domeniul invatarii continue“. Insa, dintre tarile in care nu exista asemenea cadre nationale de calificari, adica programe bine stabilite, metodologii, se afla si Romania. Astfel, potrivit Comisiei, daca in celelalte state s-au pus treptat in aplicare sisteme pentru validarea invatarii „non-formale si informale“, chiar cu un ritm foarte lent, in tara noastra, europenii considera ca nu s-a facut nimic in acest sens. La fel ca in Cipru, Lituania, Norvegia si Polonia. In aceste conditii, referitor la Romania, lipsa sau intarzierea elaborarii acestor metodologii nationale se datoreaza, in principal, „inexistentei unui angajament institutional puternic, a lipsei de coordonare si de parteneriate cu toti factorii interesati“. In opinia europenilor, acest anagajament este inca departe de a fi unul real.
Despre autor:
Sursa: Gardianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Baboon, roboții antrenați să îți automatizeze rapid și eficient afacerea
Sursa: start-up.ro
-
Raiffeisen Bank are o ofertă la creditele ipotecare
Sursa: futurebanking.ro
-
Când îți poți spune povestea fără să plângi, înseamnă că te-ai vindecat
Sursa: kudika.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 6-12 mai
Sursa: garbo.ro
-
Ouă roșii pentru Paște: ce înseamnă vopsirea ouălor și de unde a pornit tradiția
Sursa: retail.ro
-
Studenții americani protestează pentru Palestina. Biden, pus în dilemă...
Sursa: wall-street.ro