Anul trecut aterizam, in Atena, pe un frumos aeroport construit la marginea orasului. De acolo aveam sa mergem, pe o autostrada ca in fi
Anul trecut aterizam, in Atena, pe un frumos aeroport construit la marginea orasului. De acolo aveam sa mergem, pe o autostrada ca in filme, pina in centru. Putin obosit dupa zbor, am fost trezit brusc, in autocar, de vocea ghidului, care ne anunta ca aeroportul si autostrada pe care ne aflam au fost construite in circa doi ani. O, asta nu-i nimic, as fi vrut sa-i spun, pe Calea Giulesti din Bucuresti a fost schimbata linia de tramvai in vreo doi ani si jumatate. Pe linga faptul ca au lucrat in ritm chinezesc, grecii nici macar nu au cheltuit prea multi bani, cea mai mare parte a proiectului fiind acoperita din fonduri europene. Din nou am fost tentat sa-i mai tai ghidului din nas, poves-tindu-i cum noi, romanii, platim pentru drumuri sume exorbitante direct din buzunar, sume atit de mari incit intr-o tara normala drumurile respective ar putea fi facute direct din aur masiv, pentru ca ne permitem luxul de a cadea cu masina cu tot in craterele de pe sosele.
Mi-am adus aminte de povestea asta ieri, cind am aflat lucruri noi despre cea mai veche autostrada romaneasca, Brasov-Cluj-Bors, atit de faimoasa incit lipseste cu desavirsire. Dupa citiva ani de bilci si de taraganari, primul fapt concret legat de aceasta autostrada: pretul sau nu mai este de 2,2 miliarde de euro (suma despre care se spunea ca este enorma), ci de 5,2 miliarde de euro.
Povestea micului amuzament de 4,5% din PIB incepe in timpul guvernarii lui Nastase Voda, cind un studiu de prefezabilitate executat de o firma de smecher spunea, dupa ureche, ca pretul este 2,2 miliarde de euro. Dupa licitatie, pardon, dupa incredintarea directa a contractului catre firma Bechtel, cele citeva ziare care nu erau cumparate de PSD au scris ca acest contract este o rusine. Noul Guvern a oprit lucrarile ticaloase si s-a pus pe negociat cu Bechtel. A reusit o reducere a sumei cu citeva zeci de milioane de euro, dar a aflat ca, intre timp, materialele s-au scumpit. Asa spune o analiza tehnica aparuta de curind, pentru ca se pare - ciudat, nu? - ca trebuie si o oarecare expertiza inainte sa te apuci sa construiesti o autostrada de miliarde de euro.
Iata, noul Guvern a reusit sa puna, in sfirsit, lucrurile in miscare, la un pret mult mai avantajos (n-am spus ca pentru noi), si se pare ca vom avea o autostrada prin 2013. Asta daca nu cumva, cind ne apucam sa turnam asfaltul, descoperim ca au crescut, iar preturile si ca autostrada este mai scumpa decit PIB-ul Romaniei.
Despre autor:
Sursa: Cotidianul
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Lucian Prună preia conducerea Mogo România
Sursa: futurebanking.ro
-
Restaurant vegan trece la meniu cu carne: Dieta vegană nu o să salveze planeta
Sursa: wall-street.ro
-
Violeta Bănică, adevărul despre iubitul mamei sale. Cum se înțelege...
Sursa: kudika.ro