Piata romaneasca de ambalaje va fi impulsionata de cresterea veniturilor populatiei, care a modificat si pretentiile romanilor, mai atenti acum la felul in care arata produsele.
Consumul mediu de ambalaje este inca redus, 0,8 metri patrati pe ca
Piata romaneasca de ambalaje va fi impulsionata de cresterea veniturilor populatiei, care a modificat si pretentiile romanilor, mai atenti acum la felul in care arata produsele.
Consumul mediu de ambalaje este inca redus, 0,8 metri patrati pe cap de locuitor, mult sub nivelul Ungariei, Poloniei si Cehiei, unde media este de cinci metri patrati.
Diferenta fata de media europeana, de 20 de metri patrati, este mult mai mare, arata Octav Preoteasa, directorul general al O.P. Consulting, firma care importa utilaje si echipamente pentru productia de ambalaje. Piata va cunoaste ritmuri rapide de extindere, pe masura ce firmele din Romania isi dezvolta capacitatile de productie, iar necesarul de ambalaje creste. Un alt element care va duce la avansul vanzarilor este reprezentat de cresterea veniturilor consumatorilor, care vor produse cu ambalaje atractive.
Totodata, firmele sunt interesate sa-si faca remarcate produsele, prin ambalaje mai sofisticate, care fura ochii. "Ambalajul este esential pentru promovarea produsului la nivel de retail, este un important vector de comunicare pentru orice informatie pe care producatorul vrea sa o transmita consumatorilor, dar si o modalitate de a diferentia produsul fata de concurenta. Este clar ca fiecare producator cauta sa ambaleze produsele in functie de pozitionarea produsului in segmentul pietei in care doreste sa il plaseze. Produsele premium au ambalaje scumpe, cu finisaje deosebite, din ce in ce mai complicate - lacuiri speciale, aplicari de folii, tehnologii speciale de tiparire", explica Bogdan Tache, director general al subsidiarei din Romania a firmei austriece Mayr-Melnhof Packaging.
Exista o tendinta de crestere a cererii pentru ambalaje mai complexe, cu variante constructive sofisticate, afirma si Mariana Lipa, directorul de marketing al producatorului de carton ondulat Dunapack, de asemenea un producator controlat de o companie austriaca. Estimata la aproximativ 700 milioane de euro in acest an, productia interna va creste cu 10-15% in 2008, potrivit estimarilor lui Preoteasa.
Ponderea cea mai importanta o are cartonul ondulat, cu productie de aproximativ 300 milioane de euro in acest an. Etichetele autoadezive contribuie cu 150 de milioane euro, nivel apropiat de piata ambalajelor flexibile, cum ar fi pungile. O pondere mai redusa o are cartonul duplex, segment estimat la circa 120 de milioane euro in acest an.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.