Pe Bulevardul Kiseleff din Capitala, cu ocazia Zilei Nationale a Romåniei, vor defila plutoane din cadrul Fortelor Militare Romåne, MIRA, SPP si SRI. De asemenea, spatiul aerian va fi survolat de catre o formatie de avioane si zece elico
Pe Bulevardul Kiseleff din Capitala, cu ocazia Zilei Nationale a Romåniei, vor defila plutoane din cadrul Fortelor Militare Romåne, MIRA, SPP si SRI. De asemenea, spatiul aerian va fi survolat de catre o formatie de avioane si zece elicoptere IAR 330 Puma Soccat. In urma cu nici o luna, un astfel de elicopter s-a prabusit in comuna Ungheni, din judetul Arges, iar ancheta nu este inca finalizata.

In urma prabusirii elicopterului, trei persoane, membri ai echipajului, si-au pierdut viata. Conform legii, pana la stabilirea cauzelor accidentului toate aparatele de zbor de acest tip sunt retinute la sol doar daca nu este vorba despre o eroare umana. Comisia de ancheta are, tot conform legii, maximum o luna de zile la dispozitie sa prezinte o concluzie privind producerea evenimentului. Daca in alte cazuri anchetatorii s-au miscat relativ lent, in acest caz investigatorii s-au miscat la foc automat. Avea si de ce. Pe 1 Decembrie era programata defilarea elicopterelor IAR 330 Puma Soccat, cu ocazia Zilei Nationale a Romaniei. Deci, nu avea voie sa intarzie concluzia anchetei. Daca prezentarea datelor preliminare ale anchetei dura o luna de zile, exista riscul ca elicopterele IAR 330 Puma Soccat sa nu se ridice de la sol pe 1 Decembrie.

Probabil gheata pe elice
Graba cu care s-au miscat anchetatorii ne fac sa ne punem unele semne de intrebare privind cauza exacta a prabusirii elicopterului in comuna Ungheni din judetul Arges. Intr-un comunicat de presa al Ministerului Apararii, dat publicitatii pe 19 noiembrie 2007, se arata: “Cauza probabila a accidentului de elicopter, care a avut loc la 7 noiembrie 2007, in urma caruia si-au pierdut viata cei trei membri ai echipajului, este pierderea rapida a portantei din cauza opririi instantanee, necomandate, a motoarelor in timpul zborului, in conditiile meteorologice specifice sezonului rece, cu posibilitatea aparitiei fenomenului de givraj (depunere a ghetii pe aeronava). (...) Elicopterele IAR 330 PUMA din dotarea Ministerului Apararii au fost verificate din punct de vedere tehnic si s-a aprobat reluarea graduala a activitatii de zbor a acestora incepand cu data de 19 noiembrie 2007. Comisia isi continua activitatea pentru identificarea cauzelor opririi necomandate a celor doua motoare ale elicopterului si pentru intocmirea actului de investigare tehnica”. Dar daca se dovedeste, in final, ca nu gheata a fost vinovata de producerea tragicului eveniment aviatic?


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.