"Estimam inceperea lucrarilor spre sfarsitul acestei an - inceputul lui 2008, urmand ca deschiderea partiala sa aiba loc la finele anului viitor. Investitia alocata acestui proiect se ridica la 80 de milioane de euro", a precizat Danciu.65% din Era Shopping Oradea a fost inchiriatCentrul a fost inchiriat deja in proportie de 65%, printre viitorii chiriasi numarandu-se reteaua de hipermarketuri Carrefour, magazinul de bricolaj Bricostore, Mobexpert, Media Galaxy. Alti retaileri care au inchiriat spatii in cadrul Era Shopping Park Oradea sunt Steilmann, Leonardo, Lee Cooper, Kenvelo, Sephora, Mothercare, KFC, Cinema City, acoperind segmentele de textile, incaltaminte, produse de infrumusetare si de intretinere, produse IT, servicii de telefonie.
Primul proiect al Omilos pe piata romaneasca este Era Shopping Park Iasi, care va include un hipermarket Carrefour, magazine Media Galaxy, Mobexpert si Praktiker, precum si un centru comercial de tip mall.
Ansamblul va avea o parcare cu o capacitate de 3.000 de locuri. Lucrarile de constructie, initiate deja, vor fi realizate in mai multe etape, prima dintre acestea urmand sa fie incheiata in 2008. Investitia pentru acest centru comercial se va ridica la aproximativ 100 de milioane de euro.Analistii sustin ca doar 60-70% din proiectele imobiliare anuntate au sanse de finalizarePe piata de retail din Romania au fost anuntate in prezent 100 de centre comerciale ce urmeaza a fi inaugurate pana in 2009-2010, doar 70% dintre acestea avand insa sanse reale pentru a fi finalizate, deoarece in urmatorii ani vor aparea si primele esecuri pe acest segment, sustin analistii Eurisko.
"Cred ca doar 60-70% din centrele comerciale anuntate in Romania se vor finaliza, restul de 30% fie nu vor mai fi construite, fie isi vor schimba destinatia initiala si se vor transforma in proiecte rezidentiale sau de birouri. Piata va fi suprasaturata si in patru-cinci ani sau chiar mult mai devreme vom asista la esecuri in domeniu, cand cresterea ofertei de produse comerciale va depasi puterea de absorbtie a pietei si ritmul de dezvoltare economica", a declarat account manager retail department Eurisko, Daniel Nistor.
Acesta a analizat si evolutia yield-ului (randamentul investitional) pe piata romaneasca a spatiilor comerciale de strada, indicator influentat in principal de potentialul de dezvoltare al zonei (orasului) in care este construit centrul comercial, de amplasament, vizibilitate, trafic pietonal existent si previzionat, estimarea chiriilor viitoare, existenta unui chirias in spatiu, natura acestui chirias si dezvoltarea comertului modern in zona.
Despre autor:
Sursa: Curierul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Mai multe hoteluri de pe litoralul bulgăresc ar putea rămâne închise din...
Sursa: wall-street.ro