Prin lucrarile de constructie intårziate cu zeci de ani si necesarul urias de finantare pentru investitiile in transportul subteran bucurestean, autoritatile scot la inaintare noi proiecte de extindere a liniilor de metrou din Capitala. Pe fon
Prin lucrarile de constructie intårziate cu zeci de ani si necesarul urias de finantare pentru investitiile in transportul subteran bucurestean, autoritatile scot la inaintare noi proiecte de extindere a liniilor de metrou din Capitala. Pe fondul luptelor politice, dar si a campaniei electorale, apartenenta companiei Metrorex este pasata de la o institutie la alta.

Cu ocazia implinirii a 30 de ani de la infiintarea metroului bucurestean, ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a anuntat, ieri, ca termenul de finalizare a tronsonului Nicolae Grigorescu-Linia de Centura a Capitalei este 15 iunie 2008. Desi lucrarea trebuia terminata de multi ani, finalizarea proiectului a fost amanata pana in 2008 din cauza lipsei de finantare. Noua linie va avea o lungime de aproximativ 5 km si reprezinta o investitie de 76 milioane de euro. Tronsonul care trebuie sa uneasca Linia de Centura cu Capitala se afla in planul autoritatilor inca de acum 18 ani, cand, in baza Decretului 303/1989, a fost initiat proiectul de construire a tronsonului. Lucrarile au continuat dupa 1991 intr-un ritm lent, intrucat fondurile alocate au fost insufic iente. Structura tunelurilor s-a deformat in timp, astfel ca in 1996 a fost avizat un studiu privind consolidarea tunelurilor. In 2000, Banca Europeana de Investitii a aprobat un nou imprumut catre Metrorex pentru terminarea si punerea in siguranta a infrastructurii existente.

Oficialii promit cu surle si tråmbite noi linii de metrou


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.