Conducerea Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta are in plan mai multe proiecte de investitii in portul Constanta, in valoare de cateva sute de milioane de euro. Directorul APMC, Constantin Matei, a declarat ca o investitie
Conducerea Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta are in plan mai multe proiecte de investitii in portul Constanta, in valoare de cateva sute de milioane de euro. Directorul APMC, Constantin Matei, a declarat ca o investitie importanta este constructia podului rutier la km 0-540 al Canalului Dunare - Marea Neagra, estimata la 24 milioane euro. Aceasta va prelua traficul de marfuri aferent portului Constanta, diminuand aglomeratia si determinand fluidizarea circulatiei. Podul este plasat in apropierea centurii orasului Constanta, in legatura cu Autostrada Soarelui. O alta investitie este realizarea terminalului de barje, valoarea totala a acesteia fiind de 63 milioane euro. Prognozele privind traficul de marfuri arata ca volumul de marfa transportat de barje pe Canalul Dunare-Marea Neagra va ajunge in 2010 la 17 milioane tone, iar in 2020 la 20 milioane tone. In prezent acesta este de zece milioane tone. Terminalul va avea un cheu de acostare a barjelor lung de 1.200 metri si adanc de 7 metri. In acest an vor incepe si lucrarile de sistematizare si consolidare a falezei Portului Constanta, de la Poarta 1 la Poarta 7. CNAPMC doreste sa realizeze si infrastructurii Mol III S in zona Constanta Sud (o lucrare estimata la 65 milioane euro) dar si un pod care va lega zona fluvio-maritima de o insula artificiala, cost estimat la 30 milioane euro.

UNDE
>> Digul de larg

CNAPMC doreste sa finalizeze si digul de larg, valoarea estimata a investitiei fiind de 120 milioane euro. Conform unui studiu realizat de Royal Haskoning din Olanda, danele 126, 127 si eventual molul III S sunt neoperabile in caz de vanturi puternice din est. Finalizarea digului va reduce propagarea valurilor in port la nivel acceptabil pentru operarea in siguranta a navelor. Deschiderea ofertelor se va face la inceputul lunii noiembrie. 16 companii din Romania, Italia, Germania, Austria au cumparat caietul de sarcini.

>> In zona Constanta Sud se va realiza si infrastructura Mol IV, unde se vor dezvolta noi terminale specializate, costurile estimate in prima etapa fiind de 118 milioane euro.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.