Ieri, la 13.45, a oprit in Gara de Nord vestitul Orient Express. Elegant, luxos, dar si scump, o calatorie costand 6.000 de euro.
Inaugurat la Paris pe 4 octombrie 1883, Orient Express era destinat sa faca legatura dintre Paris si Istanbul, ava
Ieri, la 13.45, a oprit in Gara de Nord vestitul Orient Express. Elegant, luxos, dar si scump, o calatorie costand 6.000 de euro.
Inaugurat la Paris pe 4 octombrie 1883, Orient Express era destinat sa faca legatura dintre Paris si Istanbul, avand traseu prin Munchen, Viena si Belgrad, parcurgand astfel peste 3.000 de kilometri in trei zile. Asa a inceput legenda Orient Express-ului. La vremea aceea, "capetele incoronate ale Europei, oamenii de afaceri, bancherii, cei mai bogati oameni ai timpului, nu ezitau sa plateasca sume considerabile pentru a profita de confort si de rapiditatea acestui tren".
A trecut de atunci mai bine de un veac, si Orient Express-ul a ramas la fel de luxos si la fel de costisitor. Vagoanele trenului s-au modernizat in timp, devenind unele dintre cele mai interesante prin arhitectura si frumusetea designului.
Trenul, care masoara 400 m si cantareste 1.000 de tone, are in componenta sa 15 vagoane, dintre care doar 9 sunt destinate calatorilor, celelalte avand alte utilitati: unul este salonul-bar, urmat de cele trei vagoane-restaurant, fiecare cu specificul sau - "Steaua Nordului", "Salonul Oriental" si "Coasta de Azur", apoi mai sunt si cele doua vagoane care-i cazeaza pe durata calatoriei pe cei 42 de membri ai echipajului.
Odata suit in tren, totul iti este permis (in limitele bunului simt!), singurul necaz este ca nu oricine poate calatori cu acest "sarpe de metal", si asta din simplul motiv ca pentru o astfel de calatorie platesti putin peste 6.000 de euro!
Numit "regele trenurilor si trenul regilor", Orient Express a fost si a ramas cel mai elegant si luxos mijloc de locomotie al cailor ferate.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.