>> Producatorul american se angajeaza la investitii directe de 675 milioane de euro pentru retehnologizarea fabricii.
>> Productia autohtona de autovehicule, inclusiv modelul Dacia-Renault, va ajunge la peste 500.000 de unitati anual.
>> Un
>> Producatorul american se angajeaza la investitii directe de 675 milioane de euro pentru retehnologizarea fabricii.
>> Productia autohtona de autovehicule, inclusiv modelul Dacia-Renault, va ajunge la peste 500.000 de unitati anual.
>> Unitatea de la Craiova ar putea deveni unul dintre cele mai importante centre de productie Ford din UE.

Constructorul american de automobile Ford ar putea construi in Romania noua versiune a modelului Fiesta. Negocierile dintre statul roman si Ford pentru privatizarea Automobile Craiova sunt aproape finalizate, urmand sa fie clarificate ultimele aspecte ale contractului, ce va fi semnat dupa aprobarea acestuia de catre Guvern.
Intr-un articol aparut duminica in publicatia The Sunday Times, directorul Ford Motor Europe, John Fleming declara ca procedurile de due diligence au fost incheiate si s-a convenit un pret, urmand ca in zilele urmatoare sa fie solutionate si restul chestiunilor aflate in discutie.

90% din autovehicule vor fi exportate
Reprezentantul Ford Motor Europe a apreciat ca va fi nevoie de o perioada cuprinsa intre 12 si 15 luni de la incheierea acordului de vanzare pentru adaptarea fabricii de la Craiova la productia de automobile marca Ford. Fleming a evitat sa ofere amanunte despre modelul care va fi produs la Craiova, insa The Sunday Times sustine ca, probabil, va fi produsa noua versiune a modelului Ford Fiesta, model ce urmeaza sa fie prezentat la Salonul de la Frankfurt sub forma concept-car-ului Verve.
Baza de productie de la Craiova reprezinta o investitie interesanta pentru Ford, intrucat grupul american poate construi aici motoare auto si sisteme de transmisie, dar si automobile, iar forta de munca este suficient calificata.
Valoarea ofertei Ford nu a fost inca facuta publica, dar producatorul american se angajeaza la investitii directe de 675 milioane de euro pentru modernizarea si retehnologizarea fabricii si la marirea numarului de angajati de la 3.900 la 7.000 si, posibil, in viitor, la 9.000 de persoane.
Ford intentioneaza sa produca la Craiova 300.000 de autovehicule anual, din care circa 90 la suta vor fi exportate, ceea ce ar conduce la o crestere a productiei autohtone de autovehicule la peste 500.000 de unitati anual, luand in calcul si modelele Dacia produse de Renault la Pitesti. Se estimeaza ca suma investita de Ford va fi de aproximativ 675 milioane de euro. Romania s-ar situa astfel, in regiune, dupa Cehia si Polonia, insa ar depasi Slovacia si Ucraina, tari cu o industrie auto bine dezvoltata, si s-ar mentine in continuare mult peste volumele de productie din Ungaria si Slovenia.

Terenurile uzinei ar putea majora pretul
AVAS negociaza cu Ford o formula juridica legata de terenurile uzinei, a caror valoare ar trebui sa majoreze pretul pentru actiunile companiei, aceasta fiind singura problema ramasa de rezolvat inaintea semnarii contractului de vanzare-cumparare.
Cele doua parti au depasit problema datoriilor Automobile Craiova, cu introducerea unei clauze prin care investitorul american este asigurat ca nu se va confrunta, dupa preluarea uzinei, cu solicitari din partea creditorilor pentru vechile restante, si incearca sa clarifice situatia activelor imobiliare ale companiei.
La constituirea societatii Daewoo Automobile Romania s-a convenit, prin contractul de societate, ca Automobile Craiova sa transfere catre aceasta dreptul de proprietate asupra tuturor terenurilor, cladirilor, masinilor, echipamentelor, vehiculelor, dispozitivelor si oricaror alte active construite sau utilizate de Automobile pe acele terenuri. Astfel, toate capacitatile de productie ale Automobile Craiova se afla in prezent in proprietatea Daewoo Automobile Romania, cu exceptia celor care, din cauza gradului ridicat de uzura, au fost deja casate.
Automobile Craiova controleaza 49% din fabrica Daewoo Craiova, restul titlurilor fiind detinute chiar de catre uzina.
Unitatea de la Craiova ar putea deveni unul dintre cele mai importante centre de productie Ford in Uniunea Europeana, potrivit Sunday Times.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.