>> Suma a fost stabilita ca urmare a traficului inregistrat in ultima perioada si a pierderilor suferite de companie.

>> Ultima masura de acest gen a fost luata o data cu constructia podului Maria din Cernavoda.

Compania nationa
>> Suma a fost stabilita ca urmare a traficului inregistrat in ultima perioada si a pierderilor suferite de companie.

>> Ultima masura de acest gen a fost luata o data cu constructia podului Maria din Cernavoda.

Compania nationala administratia Canalelor Navigabile a stabilit un tarif de inchidere a traficului pe canal in valoare de 25.000 de euro pe zi. Directorul general al CNAPMC, Ovidiu Cupsa, a declarat ieri, in cadrul unei conferinte de presa, ca acest tarif se va aplica in cazul in care administratia va fi nevoita sa inchida traficul pe Canalul Dunare Marea Neagra, din cauza unui prestator de servicii care, in cazul realizarii unei lucrari de interes public (cum ar fi subtraversare, realizare de conducte, de cabluri sau construtia unui pod), cere inchiderea traficului pe canal. Potrivit lui Ovidiu Cupsa, blocarea circulatiei barjelor si navelor pe canal ar aduce prejudicii importante pentru companie. Pentru acoperirea acestora, s-a ajuns la stabilirea unui tarif de 25.000 de euro care sa se aplice prestatorului in cazul inchiderii canalului.
Tariful este fundamentat de cheltuielile care se realizeaza pe perioada inchiderii canalului si de nerealizarea veniturilor datorate acestei inchideri. Ovidiu Cupsa spune ca tariful nu a mai fost reactualizat din anii 2002-2003, iar cuantumul de 25.000 de euro a fost stabilit si in functie de traficul din ultimii ani de zile pe Canalul Dunare Marea - Neagra si pe Canalul Poarta Alba Midia-Navodari.
Ultima data cand s-a inchis traficul pe canal a fost in anii 2001-2002, atunci cand s-a realizat podul Maria din Cernavoda.
Directorul CNACN a precizat, in cadrul conferintei de presa, ca in ultima sedinta a AGA si a CA s-a luat decizia sa se achizitioneze doua autoturisme pentru activitatea de patrulare a agentilor hidrotehnici. Decizia vine pe fondul istoticului si evenimentelor care au aparut de-a lungul canalelor navigabile. Astfel, agentii hidrografici ai ACN vor controla mult mai usor si in conditii de eficienta malurile canalelor navigabile si vor sesiza rapid organele competente in cazuri deosebite. Pana in prezent deplasarea agentilor se facea cu bicicleta, in conditii improprii terenului accidentat, indiferent de temperatura de afara. In prezent se lucreaza deja la caietul de sarcini pentru aceasta achizitie.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.