Dupa o scurta ploicica, Bucurestiul este ca si inundat. Circulatia rutiera se transforma intr-un infern, iar semafoarele sunt mai mult defecte decat functionale. Spre exemplu, ieri, in Capitala, 27 de intersectii au avut probleme cu semaforizarea, ce
Dupa o scurta ploicica, Bucurestiul este ca si inundat. Circulatia rutiera se transforma intr-un infern, iar semafoarele sunt mai mult defecte decat functionale. Spre exemplu, ieri, in Capitala, 27 de intersectii au avut probleme cu semaforizarea, ceea ce a creat o adevarata isterie in trafic.  

Imaginea Bucurestiului plouat nu ne mai surprinde de mult. In timp ce ne-am luat deja cu preocupari mult mai elevate - punem borduri de lux - , la primii stropi de ploaie traficul ne da serios de furca.


TABLOU. Masini bara la bara, nervi, politisti neputinciosi si, din ce in ce mai des, tot mai multe semafoare defecte fac parte dintr-un peisaj obisnuit soferului bucurestean. Drumul Taberei, Dorobanti, Stefan cel Mare, Calea Mosilor, Barbu Vacarescu, Ramuri Tei, Ceaikovschi sau Calea Floreasca sunt doar cateva dintre arterele importante paralizate ieri din pricina unor parlite de semafoare care s-au incapatanat sa ramana in intuneric. Daca ploua, dispozitivele nu functioneaza din cauza scurtcircuitelor, iar cand este canicula se intampla exact acelasi lucru, spun specialistii. Becuri arse, corpuri luminoase sparte, semafoare orientate gresit fara a tine cont de vizibilitatea lor in trafic sunt doar cateva dintre problemele cu care se confrunta o capitala europeana. Noi stim ca se lucreaza de mama focului la implementarea sistemului de supraveghere si control al traficului prin fibra optica, dar pana atunci ce facem? Iar daca ne gandim ca semaforul amplasat chiar in fata Directiei Politiei Rutiere, pe Bulevardul George Cosbuc, este "mort" de mai bine de jumatate de an, atunci n-ar mai trebui sa ne surprinda nimic.   


MOTIVE SI SCUZE. Personalul abilitat cu intretinerea si repararea corpurilor de semafoare din cadrul Serviciului Circulatie al Administratiei Strazilor pare a fi in somaj prelungit. "Semafoarele se afla in buna stare de functionare. De la zi la zi, din diferite cauze (lucrari, intemperii etc.), pot aparea disfunctionalitati ale acestora ce se remediaza in cel mai scurt timp de echipele proprii de interventie (in cazul corpurilor) sau de contractantii care asigura intretinerea automatelor de dirijare a circulatiei", suna raspunsul lor dat prin intermediul Biroului de presa al PMB. Si daca, prin absurd, ar aparea  vreo problema, aceasta nu pare sa intereseze oricum pe nimeni: "Semafoarele defecte sunt in primul rand pe strazile pe care se executa lucrari de reabilitare, mai ales ca urmare a intreruperii alimentarii cu curent electric a acestora", se mai precizeaza in raspunsul lapidar al birocratilor de la "Strazi".


Reclamatii din trafic la 9544Pe site-ul Politiei Rutiere exista un numar de telefon, 9544, la care puteti semnala arterele de circulatie ale caror instalatii de semaforizare nu functioneaza, precum si alte disfunctionalitati constate in trafic. Laudabila initiativa! Dar, odata preluat apelul dumneavoastra, ce se intampla mai departe Dumnezeu cu mila, caci semafoare reparate ioc. Exemplul concret e semaforul din fata Directiei Politiei Rutiere, care se incapataneaza
sa ne "lumineze" de cateva luni bune!


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.