A fost nevoie de un mort, 12 raniti si de 19 masini avariate pentru ca sefii politiei rutiere si politiei autostrazi sa fie demisi, iar numarul echipajelor de politie de pe Autostrada Soarelui sa fie suplimentat.

Accidentele, incendiile si
A fost nevoie de un mort, 12 raniti si de 19 masini avariate pentru ca sefii politiei rutiere si politiei autostrazi sa fie demisi, iar numarul echipajelor de politie de pe Autostrada Soarelui sa fie suplimentat.

Accidentele, incendiile si moartea nu au ocolit Autostrada Soarelui in acest sfarsit de saptamana. Dupa ce vineri, din cauza fumului gros produs de arderea miristilor, au avut loc doua tamponari in lant, pe ambele sensuri, ce au prins in carambol 19 masini, iar un om a murit, sambata si duminica patru incendii au cuprins din nou vegetatia uscata de pe marginea autostrazii. In timp ce pompierii stingeau flacarile, comisarii Garzii Nationale de Mediu au impartit amenzi proprietarilor care nu au intervenit pentru a limita extinderea incendiilor. Numai in Calarasi au fost date amenzi de 400.000 de lei. Acestea s-au adaugat amenzilor de vineri, ce au insumat 210.000 de lei.
Incepand de ieri, pe Autostrada Soarelui patruleaza inca 20 de echipaje de politie care au rolul de a interveni pentru prevenirea accidentelor. In acest sens, trebuie sa anunte "situatiile neprevazute" care ar putea afecta traficul rutier, cum au fost incendiile de vegetatie din ultima perioada. Masura vine dupa ce sefii politiei rutiere si politiei autostrazi au fost demisi sambata prin ordinul ministrului de Interne, Cristian David. Comisarii-sefi Dumitru Jianu si Mihai Axente sunt acuzati de superficialitate si de proasta coordonare a interventiei politiei in timpul accidentului in lant petrecut vineri. Din analiza facuta de ministerul de Interne, cei doi au pus in pericol siguranta traficului rutier, cu consecinte grave. Atributiile ce reveneau lui Jianu si Axente vor fi preluate deocamdata de adjunctii lor din cadrul Inspectoratului General al Politiei Romane.
Autostrada Bucuresti-Constanta este inclusa in coridorul IV paneuropean si a fost inceputa in urma cu aproximativ 12 ani. Pana acum nu s-a construit nici macar jumatate din ea, insa au fost mai multe taieri de panglici in functie de cati ministri s-au perindat pe la Ministerul Transporturilor. Oficialii acestui minister spun ca doua tronsoane din autostrada sunt dotate cu sisteme de control cum ar fi telefoane S.O.S., camere video, pentru monitorizarea traficului sau panouri de avertizare. Pentru toate acestea s-au cheltuit mai multe milioane de euro. Exista o singura problema: nu functioneaza. Acest aspect a fost semnalat si vineri de catre politistii rutieri. BILANT
>> UN mort/zi
Pe langa victima de vineri, in ultimele doua zile alti doi oameni si-au pierdut viata. Ieri, o tanara care mergea spre litoral pe o motocicleta a murit pe podul de la Cernavoda dupa ce s-a dezechilibrat si a cazut de pe autovehicul. Sambata, un Mercedes a intrat sub o autocisterna, iar soferul acestuia a murit in urma impactului.
RECOMANDaRI
>> Rute ocolitoare
Pentru evitarea aglomeratiei, politistii recomanda: DN22C-Cernavoda-Medgidia-Basarabi; DN3-Constanta-Basarabi-Ostrov-Calarasi-Lehliu-Fundulea-Bucuresti; DN3-Constanta-Harsova-Giurgeni-DN2A-Chirana - DN3B-Fetesti-Drajna-DN3A-Lehliu-Fundulea- Bucuresti; DN2-Constanta-Harsova-Slobozia-DN2A-Urziceni-Bucuresti.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.