Pe piata media se inregistreaza o oferta fara precedent de locuri de munca. Aparitia unui numar foarte mare de televiziuni, dublata de infiintarea constanta de ziare si reviste au facut ca ziaristii specializati sa aiba o tot mai mare cautare. Ca sa
Pe piata media se inregistreaza o oferta fara precedent de locuri de munca. Aparitia unui numar foarte mare de televiziuni, dublata de infiintarea constanta de ziare si reviste au facut ca ziaristii specializati sa aiba o tot mai mare cautare. Ca sa-si ocupe locurile vacante, publicatiile apeleaza tot mai des la racolarea de studenti direct din facultatile de profil. Una dintre acestea este Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, institutia care furnizeaza in fiecare an cei mai multi ziaristi din piata media. Decanul acesteia, prof. Mihai Coman, a vorbit in premiera pentru 'Gardianul>> despre programele de master ale facultatii pe care o conduce, ce au rolul de a perfectiona in fiecare an generatiile de ziaristi din presa romaneasca.
- Pentru un viitor jurnalist, de ce ar trebui sa conteze un curs de master? Mai ales ca, acum, ziaristii sunt racolati chiar de pe bancile facultatii...
- Ei ar trebui sa fie preocupati de pregatirea profesionala pe termen lung. Una este sa ai un loc de munca si alta sa ai un loc de munca bine platit, o pozitie de conducere in firma si un statut in societate. Intr-o lume in care profesionalizarea cont eaza tot mai mult, un jurnalist nu va avansa daca nu investeste in propria pregatire. Masterul ii creste valoarea pe piata muncii, ii permite sa urce in cariera sau sa-si schimbe mai usor directia profesionala.
- Prin ce se diferentiaza FJSC de alte institutii care pregatesc masteranzi?
- Continuam un proces pe care l-am inceput cu multi ani in urma, acela de a construi mastere profesionale. Exista foarte adesea tendinta ca la master sa se repete materia din primul ciclu, fara nici un fel de finalitate in raport cu ceea ce se intampla pe piata muncii. Noi am construit masterele uitandu-ne la ce se intampla in profesie. In anul 1996-1997 am inceput masterul de management al institutiilor mass-media, pentru ca era o mare nevoie de oameni capabili sa conduca redactii, sa fie producatori, sa cunoasca si legislatie si resurse umane, sa aiba idei de marketing, sa cunoasca si sociologia profesiunilor.


Despre autor:

Gardianul

Sursa: Gardianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.