Statistica realizata de autoritatile portului Rotterdam in ceea ce priveste cifrele de trafic inregistrate in anul 2006 situeaza portul Constanta pe locul IX in Europa, in ceea ce ce priveste traficul total inregistrat, cu 57,1 milioane tone.  I
Statistica realizata de autoritatile portului Rotterdam in ceea ce priveste cifrele de trafic inregistrate in anul 2006 situeaza portul Constanta pe locul IX in Europa, in ceea ce ce priveste traficul total inregistrat, cu 57,1 milioane tone. Importanta este cresterea anuala a traficului, de la 30,8 milioane tone, in 2002. Fata de 2005, portul romanesc a urcat cu trei pozitii. Distanta fata de primele trei locuri este insa semnificativa. In Rotterdam, in 2006, s-a inregistrat un trafic de 378,2 milioane tone, pe urmatoarele patru locuri in topul porturilor europene situandu-se Antwerp, cu 167,4 milioane tone, si Hamburg, cu 134,8 milioane tone, Marsilia, cu 100 milioane tone si Amsterdam, cu 84,3 milioane tone.

Containerele nu sunt in top
In ceea ce priveste traficul de containere in anul 2006, in ciuda faptului ca s-au inregistrat cresteri semnificative in ultimii ani, portul Constanta nu se regaseste printre primele 14 porturi ale Europei. Cu putin peste un milion de TEU-uri (unitate de masura a containerelor), portul romanesc se afla la mare distanta de primele trei porturi europene: Rotterdam, Hamburg, Antwerp, care au realizat, in 2006, un trafic de 9,690; 8,862, respectiv 7,018 milioane de TEU-uri. Cu toate acestea, portul Constanta se afla pe primul loc in Europa in ceea ce priveste procentul de crestere a traficului de containere, astfel ca in scurt timp acesta are mari sanse sa depaseasca la acest capitol ultimul port in clasament, Pireu, care a inregistrat in 2006 1,386 milioane TEU-uri. Cristian Hagi
redactor

>> O "lovitura" de imagine
Prezenta portului Constanta in topul celor mai mari porturi europene reprezinta un punct in plus la imaginea sa. Cu atat mai important este faptul ca acesta a reusit sa castige trei pozitii fata de anul trecut, fapt care demonstreaza o data in plus ca afacerile sunt in crestere. Potrivit operatorilor portuari cu experienta, tendinta se va mentine si in urmatorii doi ani, cel putin. Din 2010 insa, concurenta tot mai acerba a celorlalte porturi din bazinul Marii Negre s-ar putea sa diminueze tendinta de majorare a traficului. Pentru a preintampina acest fenomen, conducerea Administratiei Porturilor Maritime Constanta a demarat mai multe proiecte de infrastructura, care vor ajuta la dinamizare si fluidizarea traficului de marfuri prin port.


Despre autor:

Romania Libera

Sursa: Romania Libera


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.